کد خبر 12422
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

واردات فولاد در هند به بالاترین حد در پنج سال اخیر رسید

واردات فولاد در هند به بالاترین حد در پنج سال اخیر رسید

هند، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد خام در جهان، در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۴ به یک واردکننده خالص تبدیل شد. طبق داده‌های موقت دولتی، این روند ادامه یافت و واردات فولاد نهایی در ماه‌های آوریل و می‌ به بالاترین حد در پنج سال اخیر رسید.

به گزارش آهن نیوز؛ طبق داده‌های این مشاور کالایی، قیمت‌های داخلی کویل‌های نورد گرم که در بخش تولید استفاده می‌شوند، به طور متوسط در ماه جولای ۵۲،۲۶۷ روپیه (معادل ۶۲۲.۶۲ دلار) به ازای هر تن بوده است. 

هند، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد خام در جهان، در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۴ به یک واردکننده خالص تبدیل شد. طبق داده‌های موقت دولتی، این روند ادامه یافت و واردات فولاد نهایی در ماه‌های آوریل و می‌به بالاترین حد در پنج سال اخیر رسید.

افزایش واردات از چین و ویتنام به هند، همراه با عرضه فولاد چینی در بازارهای جهانی، باعث شده که صادرات فولاد هند در بسیاری از مناطق غیر رقابتی شود و فشار نزولی بر قیمت‌های داخلی وارد کند. 

ماه گذشته، وزارت فولاد فدرال از وزارت تجارت درخواست کرده بود تا واردات ارزان‌تر فولاد از چین و ویتنام را بررسی کند. 

رشد سریع اقتصادی و افزایش هزینه‌های زیرساختی هند را به بازاری سودآور برای تولیدکنندگان فولاد داخلی و جهانی تبدیل کرده است، به خصوص با کاهش تقاضای فولاد در اروپا و ایالات متحده.

مدیرعامل شرکت تاتا استیل هفته گذشته اظهار داشت که انتظار دارد تقاضا در هند از اکتبر تا مارس افزایش یابد، که ناشی از بخش‌های ساخت و ساز، خودروسازی و راه‌آهن خواهد بود.

منبع: رویترز

انتهای پیام/z

کد خبر 12422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =