کد خبر 12163
۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷

تحلیل بنیادی سهام فخوز/ افت فاحش درآمد، تولید و صادرات شرکت فولاد خوزستان

تحلیل بنیادی سهام فخوز/ افت فاحش درآمد، تولید و صادرات شرکت فولاد خوزستان

گزارش فعالیت ماهانه شرکت فولاد خوزستان در خردادماه امسال خبر از کاهش حجم تولید این شرکت می‌دهد. به دنبال این روند، حجم فروش شرکت در خرداد پایین آمد و رقم درآمد شرکت را کاهش داد.

به گزارش آهن نیوز؛ بررسی گزارش عملکرد ماهانه شرکت فولاد خوزستان در خردادماه امسال نشان می‌دهد شرکت در این ماه موفق به تولید یک میلیون و ۲۹۰ هزار تن از محصولات خود نظیر بلوم و بیلت، اسلب، آهن اسفنجی و گندله شده است.

مقایسه این عدد با ماه گذشته یعنی اردیبهشت، خبر از کاهش ۴.۶ درصدی حجم تولید شرکت می‌دهد. البته باید گفت مقدار تولید فولاد خوزستان در مقایسه با تولید یک میلیون و ۱۷۲ هزار تنی شرکت در خرداد سال گذشته، بیشتر از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

تحلیل بنیادی سهام فخوز/ افت فاحش درآمد، تولید و صادرات شرکت فولاد خوزستان

حجم فروش فولاد خوزستان پایین آمد

با وجود اینکه حجم تولید فولاد خوزستان در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده، اما شرکت در این ماه با افت حجم فروش روبه‌رو شده است. به طوری که حجم کل فروش فخوز از ۴۲۱ هزار و ۹۲۴ تن در خرداد سال گذشته، با کاهش ۲۲ درصدی به ۳۲۹ هزار و ۶۳۰ تن در خرداد امسال رسید. همچنین حجم فروش شرکت در این ماه نسبت به اردیبهشت حدود ۱۸ درصد پایین آمده است.

موضوع دیگری که باید عنوان کرد، کاهش بیش از ۶۰ درصدی حجم فروش صادراتی در خرداد امسال نسبت به خرداد سال گذشته است. به نحوی که حجم فروش صادراتی شرکت از ۱۳۱ هزار تن در خرداد ۱۴۰۲ به ۵۱ هزار تن در خرداد ۱۴۰۳ رسیده است.

image_2024-07-21_14-29-29

درآمد فولاد خوزستان ۲۳ درصد کاهش یافت

همان‌طور که گفته شد، حجم فروش داخلی و صادراتی فولاد خوزستان در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. این موضوع درآمد حاصل از فروش فخوز را در این ماه پایین آورد و به ۶ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان رساند. مقایسه این عدد با درآمد شرکت در خرداد ۱۴۰۲ خبر از افت بیش از ۲۳ درصدی این رقم می‌دهد. همچنین درآمد شرکت نسبت به اردیبهشت‌ماه ۲۳.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

image_2024-07-21_15-25-11

شایان ذکر است فولاد خوزستان در خرداد امسال حدود هزار و ۷۱ میلیارد تومان از محل صادرات محصولات خود درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد پایین آمده است.

در نهایت باید گفت، فولاد خوزستان در میان رقبای فولادی خود عملکرد نسبتاً ضعیفی را طی خردادماه به ثبت رسانده است. حال باید دید انتشار گزارش‌ تیرماه این شرکت چه ارقامی را مخابره می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/z

کد خبر 12163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =