کد خبر 12381
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

تحلیل بنیادی سهام فولاد مبارکه اصفهان

تحلیل بنیادی سهام فولاد مبارکه اصفهان

بررسی گزارش عملکرد ماهانه فولاد مبارکه اصفهان در تیرماه امسال، خبر از کاهش حجم تولید و فروش این شرکت می‌دهد. این روند، درآمد فولاد مبارکه اصفهان را نسبت به ماه گذشته پایین آورده است. البته باید گفت رشد نرخ فروش فولاد طی یک سال گذشته، درآمد فولاد را نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش داده است.

به گزارش آهن نیوز؛ نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تیرماه سال جاری نشان می‌دهد شرکت موفق به تولید ۷۳۰ هزار تن از محصولات خود شده است. این عدد نسبت به تولید ۷۵۱ هزار تنی فولاد در تیرماه سال گذشته حدود سه درصد پایین آمده است.

گفتنی است از این مقدار، بالغ بر ۴۳۰ هزار تن را محصولات گرم، ۱۱۶ هزار تن را محصولات سرد، ۱۶۱ هزار تن را تختال و ۲۳ هزار تن را محصولات پوشش‌دار تشکیل داده است. همچنین شایان ذکر است حجم تولید فولاد مبارکه نسبت به ماه گذشته یعنی خرداد بیشتر از پنج درصد پایین آمده است.

image_2024-08-04_11-39-02

حجم فروش فولاد مبارکه کاهش یافت

کاهش مقدار تولید فولاد مبارکه در تیرماه امسال، حجم فروش شرکت را نیز پایین آورد. به طوری که مقدار فروش فولاد مبارکه اصفهان از ۷۷۳ هزار تن در تیرماه سال گذشته با کاهش حدود ۱۰ درصدی به ۶۹۷ هزار تن رسیده است. همچنین حجم فروش شرکت در مقایسه با ماه گذشته یعنی خرداد حدود ۱۱ درصد پایین آمده است. گفتنی‌ است فولاد مبارکه در ماه گذشته موفق به فروش ۷۸۲ هزار تن از محصولات خود شده بود.

image_2024-08-04_11-39-27

درآمد فولاد مبارکه اصفهان پایین آمد

همان‌طور که گفته شد، حجم فروش فولاد مبارکه اصفهان در تیرماه امسال نسبت به دو ماه خرداد امسال و تیر سال گذشته پایین آمده است. این موضوع درآمد فولاد اصفهان را نسبت به خردادماه پایین آورد.

به طوری که «درآمد حاصل از فروش» فولاد مبارکه اصفهان از ۲۵ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان در خردادماه امسال با کاهش ۹.۲ درصدی به ۲۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان در تیرماه سال جاری رسیده است.

image_2024-08-04_11-39-27

البته باید گفت از آنجا که نرخ فروش محصولات فولاد در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش پیدا کرده، درآمد شرکت در مقایسه با تیرماه سال گذشته کاهش نیافته و رشد حدود ۱۱.۶ درصدی را تجربه کرده است.      

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/z

کد خبر 12381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =