کد خبر 9427
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

برنامه دولت برای رفع ناترازی بنزین اعلام شد

برنامه دولت برای رفع ناترازی بنزین اعلام شد

سخنگوی دولت گفت: با اقدامات دولت در دو سال گذشته تولید بنزین عدد قابل توجهی افزایش یافته است اما در مقابل مصرف بنزنی هم در کشور بالا است. همزمان دولت هم مسیر افزایش تولید را به پیش می‌برد هم کنترل غیرقیمتی را مدنظر دارد.

علی بهادری‌ جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز با خبرنگاران در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری درخصوص رفع ناترازی در حوزه بنزین، عنوان کرد: ناترازی در حوزه‌ها به‌خاطر ناترازی بین تولید و مصرف است؛ البته مقداری نیز مصرف ما در انرژی بالا هست. سیاست دولت برای حل این ناترازی سیاست غیرقیمتی بوده و در همین راستا حرکت می‌کنیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما دو مسیر را دنبال می‌کنیم و اولین راه، افزایش عرضه است؛ مثلاً در حوزه بنزین پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 2.7 میلیارد دلاری به رشد تولید رسیدیم و 50 میلیون متر مکعب افزایش داشتیم. در تولید بنزین افزایش چشمگیری داشتیم و البته نرخ مصرف در کشور هم بالاست. ما تولید خودرو را به‌خاطر نیاز بازار افزایش دادیم و هم‌چنین متأسفانه به‌خاطر خودروهای فرسوده و استفاده از خودروهای تک‌سرنشین، مصرف بنزین بالاست.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: دولت هم‌زمان مسیر کنترل غیر قیمتی را دنبال می‌کند و پیگیر جلوگیری از قاچاق هم هستیم و این موضوع را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم تراز را حفظ کنیم.

وی گفت: در عموم سال تراز در حوزه بنزین وجود دارد و در اوج مصرف و یا ایامی که یک پالایشگاه در حال اورهال است، تلاش می‌شود تأمین بنزین از طرق مختلف صورت بگیرد و امیدواریم با تدابیر دولت در افزایش عرضه و مدیریت همگانی در اصلاح الگوی مصرف، به تراز مناسب در این حوزه برسیم.

انتهای پیام/

کد خبر 9427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =