کد خبر 13310
۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

انتقال صندوق‌های دولتی / نجات تامین اجتماعی یا تیر خلاص به صندوق فولاد

انتقال صندوق‌های دولتی / نجات تامین اجتماعی یا تیر خلاص به صندوق فولاد

براساس این لایحه، صندوق فولاد به سازمان تامین اجتماعی منتقل خواهد شد و این اقدام به معنای انتقال تمام تعهدات و دارایی‌های این صندوق به دولت است. کارشناسان می‌گویند این تصمیم، در صورت تصویب مجلس، می‌تواند به طور کامل ساختار صندوق‌های دولتی را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ در لایحه بودجه ۱۴۰۴، تکالیف جدیدی برای صندوق‌های بازنشستگی دولتی، به‌ویژه صندوق فولاد، تعیین شده است. براساس این لایحه، صندوق فولاد به سازمان تامین اجتماعی منتقل خواهد شد و این اقدام به معنای انتقال تمام تعهدات و دارایی‌های این صندوق به دولت است. کارشناسان می‌گویند این تصمیم، در صورت تصویب مجلس، می‌تواند به طور کامل ساختار صندوق‌های دولتی را تغییر دهد.

علیرضا حیدری، کارشناس رفاه و تامین اجتماعی، در گفتگو با ایلنا تاکید کرد که تقریباً تمامی صندوق‌های بازنشستگی با چالش ناترازی روبه‌رو هستند و انتقال صندوق فولاد به تامین اجتماعی نیز به این بحران دامن خواهد زد. او خاطرنشان کرد: "اگرچه انتقال دارایی‌ها به تامین اجتماعی می‌تواند به نفع این صندوق باشد، اما باید توجه داشت که دولت نمی‌تواند به موقع و به اندازه کافی مطالبات خود را پرداخت کند."

در این راستا، انتقادات زیادی به سیاست‌های کنونی دولت وارد شده و این پرسش مطرح است که آیا این انتقال واقعاً می‌تواند به نفع تامین اجتماعی باشد یا صرفاً راهی برای پنهان کردن مشکلات اقتصادی دولت است؟

انتهای پیام/ م

کد خبر 13310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =