کد خبر 13274
۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷

رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران مطرح کرد

تجارت ۲۵.۴ میلیارد دلاری سرباره فولاد / تولید گاز کربنیک در فولاد ایران ۱.۴۱ و در دنیا ۱.۹ است

تجارت ۲۵.۴ میلیارد دلاری سرباره فولاد / تولید گاز کربنیک در فولاد ایران ۱.۴۱ و در دنیا ۱.۹ است

نجفی‌زاده به رتبه هشتم ایران در ذخایر جهانی سنگ آهن اشاره کرد و گفت: ذخایر ایران ۳.۵ میلیارد تن است که شامل ۱.۵ میلیارد تن آهن می‌شود. او همچنین تاکید کرد که عیار برخی معادن پایین است و باید با فناوری مناسب استخراج شوند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ عباس نجفی‌زاده، رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران، در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳ با اشاره به افزایش قابل توجه مقالات ارسالی به دبیرخانه انجمن، گفت: "تعداد مقالات ارسالی در سال‌های اخیر بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ فقره بوده، اما امسال به ۳۵۲ فقره رسید. وی همچنین از افزایش تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه‌های جانبی این سمپوزیوم خبر داد و گفت: "در سال‌های گذشته، تعداد شرکت‌ها بین ۲۷۵ تا ۲۸۰ مورد بود، در حالی که امسال به ۳۵۰ شرکت رسید.

نجفی‌زاده به رتبه هشتم ایران در ذخایر جهانی سنگ آهن اشاره کرد و گفت: "ذخایر ایران ۳.۵ میلیارد تن است که شامل ۱.۵ میلیارد تن آهن می‌شود." او همچنین تاکید کرد که "عیار برخی معادن پایین است و باید با فناوری مناسب استخراج شوند."

رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران به رشد تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد و گفت: "این رشد حدود ۱.۳ درصد بوده در حالیکه در سال‌های گذشته، رشد تولید بین ۸ تا ۹ درصد بوده است." وی یکی از چالش‌های اصلی صنعت فولاد را تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای دانست و افزود: "میزان تولید گاز کربنیک در صنعت فولاد ایران ۱.۴۱ و در دنیا ۱.۹ به ازای هر تن فولاد است."

نجفی‌زاده به روش‌های استحصال سرباره فولاد اشاره کرد و گفت: "روش‌های اصلی شامل لیچینگ اسیدی، جدایش مغناطیسی و بیولیچینگ است." او همچنین درباره تجارت سرباره‌های آهن و فولاد در جهان گفت: "میزان تجارت سرباره‌های فولادی در سال ۲۰۲۳، ۲۵.۴ میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۰ به ۲۸.۲ میلیارد دلار برسد."

(لیچینگ اسیدی یک فرآیند شیمیایی است که برای استخراج مواد معدنی از سنگ‌های معدنی استفاده می‌شود. در این روش، از اسیدهای قوی (مانند اسید سولفوریک یا اسید کلریدریک) برای حل کردن مواد معدنی و استخراج عناصر مورد نظر استفاده می‌شود.)

او در پایان به راهکارهای دستیابی به تولید فولاد سبز پرداخت و گفت: "در کوره بلند، استفاده حداکثری از بازیابی و اکسیدها ضروری است و در کوره قوس الکتریکی، بازیابی حرارت و تولید مصالح جدید باید مد نظر قرار گیرد."

انتهای پیام/ م

کد خبر 13274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =