کد خبر 13243
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

دوباره ذوب‌آهن، دوباره چالش! / زیان‌های انباشته و اتهامات زیست‌محیطی در مدیریت کوهی

دوباره ذوب‌آهن، دوباره چالش! / زیان‌های انباشته و اتهامات زیست‌محیطی در مدیریت کوهی

شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی یکی از شرکت های تحت نظر مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان می باشد که زیان انباشته آن در طی دوره ۶ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری به بیش از ۲۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی یکی از شرکت های تحت نظر مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان می باشد که زیان انباشته آن در طی دوره ۶ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری به بیش از ۲۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

بخش عمده درآمد عملیاتی شرکت طی دوره مالی مورد گزارش به مبلغ ۴۳۴ میلیارد تومان معادل ۸۷ درصد مربوط به فروش زغال سنگ به شرکت ذوب آهن اصفهان بوده و همچنین نتیجه عملیات استخراج و فرآوری آن طی دوره مالی مورد گزارش منجر به زیان خالص ۸۸ میلیاردی شده است.

شرکت مذکور زیان وارد شده در دوره مالی یاد شده را به علت عدم افزایش نرخ فروش محصولات و افزایش ۳۵ درصدی هزینه های استخراج و پیشروی معادن عنوان نموده است.

علاوه بر موارد فوق  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان  برعلیه شرکت در مراجع قضایی با موضوع تخلیه منطقه طرزه و ضبط اعیانی شکایتی مطرح کرده که در این خصوص معادن زغال سنگ البرز شرقی محکوم شناخته شده و حکم به مرحله اجرا گذاشته شده است.

روز گذشته نیز خبرگزاری ایسنا در مازندران در گفت و گو با مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران عنوان کرد با جدیت تخلفات زیست محیطی کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی را پیگیری کرده مقرر شد تا اجرای طرح ساماندهی باطله‌ها و تایید محیط زیست؛ فعالیت کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی متوقف شود.

در پی تصاویر منتشر شده از روستای آهنگرکلای شهرستان قائم‌شهر مبنی بر سیاه شدن آب رودخانه تلار، عطاله کاویان از جدیت در پیگیری قضایی تخلفات زیست محیطی کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی خبرداد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران عنوان داشته که پس از تهیه گزارش کارشناسان این اداره کل، در تماسی با دادستان مرکز استان هماهنگی‌های لازم با ایشان انجام و  دادستان استان نیز ضمن بازدید و حضور در محل تخلف، دستور توقف فعالیت کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی را صادر کرد.

انتهای پیام/ م

کد خبر 13243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =