کد خبر 13204
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
سرنوشت پلی‌اکریل پیش روی ذوب‌آهن

امروز خیلی از اصفهانی‌هایی که پلی اکریل را تنها به نام یک مجموعه صنعتی می‌شناسند، شاید ندانند زمانی باشگاه پلی‌اکریل در بسیاری از لیگ‌های ورزشی کشور تیم‌داری می‌کرد و تیم فوتبال آن در بالاترین سطح باشگاهی فوتبال فعالیت داشت؛ اما تیم‌های غیرفوتبالی‌اش یکی پس از دیگری منحل شد و درنهایت هم نوبت به تعطیلی تیم فوتبال آن رسید تا تنها نامی از این تیم بماند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ امروز خیلی از اصفهانی‌هایی که پلی اکریل را تنها به نام یک مجموعه صنعتی می‌شناسند، شاید ندانند زمانی باشگاه پلی‌اکریل در بسیاری از لیگ‌های ورزشی کشور تیم‌داری می‌کرد و تیم فوتبال آن در بالاترین سطح باشگاهی فوتبال فعالیت داشت؛ اما تیم‌های غیرفوتبالی‌اش یکی پس از دیگری منحل شد و درنهایت هم نوبت به تعطیلی تیم فوتبال آن رسید تا تنها نامی از این تیم بماند.

شرایطی که یکی‌دو سال اخیر باشگاه ذوب‌آهن درگیر آن شده، اصفهانی‌ها را نگران از تکرار سرنوشت پلی اکریل برای باشگاه ریشه‌دار ذوب‌آهن کرده است.

انحلال رشته‌های غیرفوتبالی در باشگاه ذوب‌آهن از حدود یک‌دهه قبل قوت گرفت و مدیرانی که بر سر کار بودند، بنا به سلیقه و دیدگاه و بودجه تخصیص‌یافته به باشگاه، برخی تیم‌ها را از جمع رشته‌های تحت حمایت خارج و در مقابل نیز برخی مدیران رشته‌هایی را اضافه می‌کردند؛ اما در دوره مدیریت نیما نکیسا در باشگاه اصفهانی وزنه انحلال از اضافه‌کردن تیم سنگین‌تر است.

فصل گذشته تیم‌های شطرنج و پاورلیفتینگ ذوب‌آهن از لیگ باشگاهی کنار رفتند؛ اما با توجه به اینکه این تیم‌ها سابقه‌ای در این باشگاه نداشتند، حساسیتی درخصوص آن‌ها وجود نداشت؛ با وجوداین، تیم‌هایی که در این فصل یکی پس از دیگری منحل شدند، تیم‌های ریشه‌داری بودند که به نام ذوب‌آهن در ورزش باشگاهی ایران شناخته می‌شدند.

از بعد بین‌المللی تیم والیبال نشسته ذوب‌آهن را می‌توان شاخص‌ترین تیم انحلال‌یافته معرفی کرد. این تیم که سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را دارد، فصل گذشته هادی رضایی، سرمربی تیم ملی، را روی نیمکت داشت؛ اما برای فصل جدید تصمیمی برای ادامه فعالیت این تیم وجود ندارد و والیبال نشسته استان نماینده‌ای در لیگ برتر نخواهد داشت.

تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن نیز از سبقه طولانی برخوردار است و حتی زمانی امثال سعید آذری و حسین رضازاده به‌عنوان ورزشکار در این تیم حضور داشته‌اند و در آسیا نیز عنوان‌دار است؛ اما این تیم هم به جمع منحل شده‌های ورزش باشگاهی اصفهان پیوسته است.

علی جباری، سرمربی تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن، دراین‌باره می‌گوید: «از قراردادهای سال قبل هم هنوز نصف آن باقی مانده است. کل طلب تیم وزنه‌برداری از سال گذشته زیر یک‌میلیارد است؛ اما هنوز پرداخت نشده. ذوب‌آهن هر شش سالی که در وزنه‌برداری تیم داد به مقام قهرمانی رسید و سهمیه باشگاه‌های آسیا را هم کسب کرد.»

او با بیان اینکه وقتی این‌طور می‌خواهند دیگر نمی‌شود کار کرد، تأکید می‌کند: «باشگاه ذوب‌آهن زیرساخت خیلی خوبی دارد و حدود نیم‌قرن سابقه پشت آن است و همیشه هم در همه رشته‌ها به تیم‌های ملی کمک کرده است؛ اما یک‌دفعه زیرورو شد. الان دیگر نمی‌توان نام آن را باشگاه گذاشت و باید گفت تیم فوتبال ذوب‌آهن! باشگاهی که از لحاظ زیرساخت در شرایط خوبی است، چه تفکراتی پشت آن است که می‌گویند همه تیم‌ها باید منحل شود؟!»

تیم دوومیدانی باشگاه ذوب‌آهن هم از جمله تیم‌های سرشناسی است که دیگر نام و نشانی از این تیم وجود ندارد؛ این در حالی است که حدود دو دهه قبل باشگاه ذوب‌آهن پایگاهی برای تربیت ورزشکاران دوومیدانی به شمار می‌رفت؛ مانند سجاد مرادی، دونده اهل استان چهارمحال‌وبختیاری که از سن کم تحت‌حمایت باشگاه ذوب‌آهن قرار گرفت و سه دوره حضور این دونده در المپیک و قهرمانی او در بازی‌های آسیایی به نام ورزش اصفهان ثبت شد.

تیم بسکتبال ذوب‌آهن نیز در آستانه انحلال بود که هم‌زمان با آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال، درخواست بازگشت به رقابت‌های باشگاهی بسکتبال را داد و گفته می‌شود تیم اصفهانی با فرزاد کوهیان به توافق رسیده و اصغر کاردوست و فرید اصلانی، دو ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران و سجاد مشایخی، ملی‌پوش فعلی بسکتبال، با این تیم به توافق رسیده‌اند.

ذوب‌آهن، باشگاهی به قدمت ۶۰ سال است و از همان بدو فعالیت در ورزش، رشته‌های زیادی را تحت پوشش داشته و هیچ‌گاه به فوتبال محدود نشده است. روال چندسال اخیر این باشگاه در انحلال رشته‌های منهای فوتبال، این نگرانی را ایجاد کرده که ذوب‌آهن با تک‌رشته‌ای‌شدن در همان مسیری گام بگذارد که پلی‌اکریل قرار گرفت و نهایت آن، حذف این تیم از عرصه ورزش بود.

منبع: اصفهان زیبا

انتهای پیام/ م

کد خبر 13204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =