کد خبر 13093
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

اشتیاق تولیدکنندگان فولاد ترکیه به سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی برای فولاد سبز

اشتیاق تولیدکنندگان فولاد ترکیه به سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی برای فولاد سبز

شنیده‌ها حاکی از آن است که فولادسازان ترکیه در ماه های اخیر به سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی در جستجوی روش های تولید فولاد سبزتر ادامه داده اند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) در گزارش ماهانه خود به تاریخ جمعه ۲۷ سپتامبر، به اهمیت بازنگری در مشوق های یارانه های دولتی برای تسریع تحول سبز، مانند سیستم در اتحادیه اروپا اشاره کرد.

برنامه میان مدت ۲۰۲۵-۲۰۲۷ که در اوایل سپتامبر توسط معاونت برنامه ریزی ترکیه اعلام شد، شامل وعده هایی از جمله حمایت از تحول صنعتی، فناوری و دیجیتال، سرعت بخشیدن به تحول سبز و افزایش منابع انرژی تجدیدپذیر بود. TCUD گفت و وابستگی به واردات در دوره هدف کاهش یافت.

به گفته وزارت محیط زیست و شهرسازی، شرکت فولادسازی بلند ترکیه، آهن و فولاد Yazici، واقع در اسکندرون، جنوب شرق ترکیه، در حال سرمایه گذاری در یک نیروگاه خورشیدی است. فرآیند ارزیابی اثرات زیست محیطی برای این نیروگاه با ظرفیت ۴۷ مگاوات و قادر به تولید ۱۰۰.۴۰ میلیون کیلووات در سال آغاز شده است. کل سرمایه گذاری ۷۳۷ میلیون لیر ترکیه (۲۱.۵۶ میلیون دلار) خواهد بود.

به گفته نیازی آشکین پکر، مدیر کل، گروه Erdemir، بزرگترین فولادساز کشور، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشار کربن به ازای هر تن فولاد را ۲۵ درصد و تا سال ۲۰۴۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهد. پکر در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۲۰ سپتامبر گفت که مالک گروه Erdemir Oyak هدفی برای انتشار صفر تا سال ۲۰۵۰ دارد.

İsdemir، بخشی از گروه Erdemir، در حال سرمایه گذاری در یک نیروگاه انرژی خورشیدی در Eyubiye، در شانلی اورفا در جنوب شرقی ترکیه است. ظرفیت این نیروگاه ۱۳۵ مگاوات است و به سرمایه گذاری کل ۲.۵۶ میلیارد لیره (۷۴.۸۸ میلیون دلار) نیاز دارد.

پکر گفت که گروه Erdemir در مجموع ۳.۲ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

Erdemir، کارخانه تولید فولاد شمال این گروه، اولین و بزرگترین تولیدکننده فولاد یکپارچه ترکیه بود. در ۲۹ اوت با فرمان ریاست جمهوری این منطقه به عنوان منطقه ویژه صنعتی زنگولدک اعلام شد. پکر گفت که انتظار می رود تغییر در وضعیت سرمایه گذاری در روش های کاهش انتشار کربن را سرعت بخشد.

فعالان بازار ترکیه معتقد بودند که کارخانه‌های ترکیه سرمایه‌گذاری خود را برای رسیدن به هدف انتشار کربن خالص خود پیش از اجرای کامل مکانیسم تنظیم مرز کربن اتحادیه اروپا (CBAM) در اول ژانویه ۲۰۲۶ ادامه خواهند داد.

فوات توسیالی، رئیس هلدینگ توسیالی، در نشست سران فولاد سبز در استانبول در ماه می گفت که دلیل سرمایه گذاری شرکت ها در انرژی سبزتر و فولاد به دلیل کمبود منابع انرژی دیگر نیست، بلکه به دلیل احساس مسئولیت در قبال نسل های آینده است. ۹.

سایر کارخانه های فولاد در ترکیه که سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار کربن را اعلام کرده اند عبارتند از Tezcan Galvaniz، Tosyali Holding، Habas، Diler Holding و Tatmetal Celik.

انتهای پیایمی/ م

کد خبر 13093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =