کد خبر 13091
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

معاون برنامه ریزی شرکت فولادتکنیک:

تولید فولاد از ۶۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

تولید فولاد از ۶۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مشاور طرح جامع فولاد کشور و معاون برنامه ریزی شرکت فولادتکنیک با اشاره به جایگاه ایران به عنوان دهمین تولیدکننده فولاد در دنیا، بر اهمیت توسعه پایدار و متوازن صنعت فولاد تاکید کرد و افزود: حدود ۱۷ درصد از صادرات غیر نفتی کشور از این صنعت تامین می‌شود، لذا توسعه پایدار این صنعت برای تضمین بقای آن و ارتقای جایگاه ایران در بازارهای جهانی ضروری است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ مهران محجوب نژاد، مشاور طرح جامع فولاد کشور و معاون برنامه ریزی شرکت فولادتکنیک در خصوص بررسی وضعیت فعلی صنعت فولاد ایران، چالش‌های پیش روی این صنعت و فرصت‌های موجود جهت توسعه صنعت فولاد کشور گفت: در چندسال گذشته، افزایش سهم قابل توجهی در صنعت فولاد داشتیم به طوریکه در حال حاضر صنعت فولاد حدود ۴.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به خودش اختصاص  داده که این میزان از استاندارد جهانی بالاتر است.

وی با اشاره به جایگاه ایران به عنوان دهمین تولیدکننده فولاد در دنیا، بر اهمیت توسعه پایدار و متوازن صنعت فولاد تاکید کرد و افزود: حدود ۱۷ درصد از صادرات غیر نفتی کشور از این صنعت تامین می‌شود، لذا توسعه پایدار این صنعت برای تضمین بقای آن و ارتقای جایگاه ایران در بازارهای جهانی ضروری است.

محجوب نژاد اضافه کرد: مجموعه طرح جامع فولاد کشور با محوریت ایمیدرو و شرکت‌های فولادی، شناسایی چالش‌های این صنعت و ارائه راهکارهای عملیاتی این حوزه را در دست اقدام دارد.

وی  تاکید کرد: یکی از بحث‌های اصلی که در آینده می‌تواند گلوگاه بزرگی در این صنعت باشد، مجوزهای مازاد است که برای واحدهای تولیدی صنعت فولاد صادر می‌شود؛ تقریبا ۱۴۵ میلیون تن مجوز در زنجیره فولاد داریم در حالیکه که مطابق سند جامع چشم انداز ۱۴۰۴، ظرفیت تولید فولاد ۵۵ میلیون تن پیش‌بینی شده است اما با این روند تا پایان برنامه هفتم ظرفیت تولیدی از ۶۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

این فعال معدنی گفت: ۶۵ میلیون تن تولید فولاد در مقابل مصرف محدود و تشدید کسری انرژی باعث بر هم خوردن زنجیره تولید این صنعت شده است.

انتهای پیام/ م

کد خبر 13091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =