کد خبر 13045
۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

بایدن همچنان با پیشنهاد قرارداد "نیپون استیل" برای فولاد ایالات متحده مخالف است

بایدن همچنان با پیشنهاد قرارداد "نیپون استیل" برای فولاد ایالات متحده مخالف است

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه گفت مخالفتش با پیشنهاد ۱۴.۹ میلیارد دلاری نیپون استیل برای US Steel (X.N)، با وجود تصمیم دولتش برای تمدید بررسی امنیت ملی تغییر نکرده است.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه گفت مخالفتش با پیشنهاد ۱۴.۹ میلیارد دلاری نیپون استیل برای US Steel (X.N)، با وجود تصمیم دولتش برای تمدید بررسی امنیت ملی تغییر نکرده است. از پیوند پیشنهادی او به خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تمدید نشان دهنده تغییر روحیه است، گفت: «نظرم را تغییر نداده‌ام. Nippon Steel و US Steel فوراً به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

این اظهارات امیدهای حامیان توافق مبنی بر اینکه قرارداد پیشنهادی می‌تواند چراغ سبز کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده را که سرمایه گذاری‌های خارجی را از نظر خطرات امنیت ملی بررسی می‌کند، دریافت کند، انداخت.

بیشتر بخوانید:

ممانعت بایدن از ادغام فولاد آمریکا با ژاپن

ادغام پیشنهادی زمانی که CFIUS در ۳۱ آگوست ادعا کرد این معامله با تهدید زنجیره تامین فولاد برای صنایع مهم ایالات متحده خطری برای امنیت ملی ایجاد کرده است، به نظر می رسد مسدود شود.

بایدن و همچنین کامالا هریس، معاون او و نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری، و رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، گفته‌اند که فولاد ایالات متحده باید در مالکیت آمریکا باقی بماند.

دفتر مرکزی این شرکت در پنسیلوانیا، یک ایالت نوسانی داغ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر است.

اتحادیه کارگران فولاد به شدت با این توافق مخالف است و هر دو طرف به دنبال جلب نظر رأی دهندگان اتحادیه هستند.

در پاسخ به یافته‌های CFIUS در مورد خطر احتمالی امنیت ملی، نیپون استیل یک پاسخ نامه ۱۰۰ صفحه‌ای نوشت و متعهد شد که میلیاردها دلار در تأسیسات فولاد ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند که در غیر این صورت بی‌کار می‌رفتند و «بی‌چون‌تا» به آن اجازه می‌دهد «حفظ و افزایش بالقوه داخلی را حفظ کند». ظرفیت فولادسازی در ایالات متحده."

این شرکت همچنین بر قول خود مبنی بر عدم انتقال هیچ گونه ظرفیت تولید فولاد ایالات متحده یا شغل به خارج از ایالات متحده تاکید کرد و گفت که در هیچ یک از تصمیمات فولاد ایالات متحده در مورد موضوعات تجاری، از جمله تصمیمات برای پیگیری اقدامات تجاری تحت قوانین ایالات متحده علیه شیوه های تجاری ناعادلانه دخالت نخواهد کرد.

منبع: رویترز

انتهای پیام/م

کد خبر 13045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =