کد خبر 12832
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲

قطعی برق برای شهرک‌های صنعتی به ۳روز در هفته رسیده است/ میزان هدررفت برق تولیدی کشور در مسیر انتقال دو برابر استاندارد جهانی است

قطعی برق برای شهرک‌های صنعتی به ۳روز در هفته رسیده است/ میزان هدررفت برق تولیدی کشور در مسیر انتقال دو برابر استاندارد جهانی است

آریا صادق‌نیت حقیقی، نائب رئیس سندیکای آلومینیوم و عضو سندیکای برق می‌گوید: «ما سالانه ۵ درصد افزایش تولید و ۷ درصد افزایش مصرف داریم. با وجود اینکه در جهت تولید هم تلاش‌هایی می‌شود، اما میزان ناترازی در حال افزایش است.»

به گزارش آهن نیوز؛ آریا صادق نیت حقیقی، نائب رئیس سندیکای آلومینیوم و عضو سندیکای برق، معتقد است که میزان هدررفت برق در مسیر انتقال بالاست و راندمان تولید برق به علت فرسودگی تجهیزات، پایین است.

او در اینباره می‌گوید: «ناترازی برق، به دنبال ناترازی اقتصاد برق رخ داده است. فاصله بین قیمت تولید و فروش برق باعث شد سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش نشود. قرار بود با اصلاح نرخ انرژی، تفاوت قیمت تولید و توزیع، صرف تأمین برق شود. امروز به خاطر فرسودگی، راندمان نیروگاه‌هایمان پایین است، هدررفت انتقال هم در شبکه‌ها بالاست. حدود ۱۷درصد برق تولیدی کشور در مسیر انتقال، هدر می‌رود. بخشی از این هدررفت طبیعی است اما این مقدار دو برابر استاندارد جهانی است. راندمان در فصل گرما به طور طبیعی پایین‌تر هم می‌آید. صنایع به خاطر مشکلات مالی و تکنولوژی، نتوانستند خود را به روز کنند. نسل‌های جدید تجهیزات پیشرفته، با میزان انرژی کمتر، راندمان بهتری می‌دهند. عقب بودن تجهیزات موجود هم مصرف را در واحدهای تولیدی بهینه نکرده است.»

انتهای پیام/z

کد خبر 12832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =