کد خبر 12538
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

ابعاد جدید از پرونده چای دبش افشا شد/ شناسایی بالغ بر ۱۰۵ شرکت واریزکننده ریال به حساب متهم+فیلم دادگاه

ابعاد جدید از پرونده چای دبش افشا شد/ شناسایی بالغ بر ۱۰۵ شرکت واریزکننده ریال به حساب متهم+فیلم دادگاه

بازپرس پرونده چای دبش از شناسایی و احضار دست‌اندرکاران بالغ بر ۱۰۵ شرکت واریزکننده ریال به حساب متهم چای دبش خبر داد که آنها صراحتاً اعلام داشته‌اند بخشی از ریال پرداختی، بابتِ دریافت ارز بوده است.

به گزارش آهن نیوز؛ در زمان حضور رئیس عدلیه در مجتمع قضایی تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران، بخشی از پرونده چای دبش با حضور متهم پرونده در حال بررسی و بازپرسی بود. در جریان حضور قاضی‌القضات در این شعبه، اسناد بازرگانی و گمرکی مکشوفه در بازرسی از دفتر شرکت دبش شاملِ پرینت رنگی جهت ساخت اسناد جعلی، مُهرهای خارجی، مُهرهای شرکت‌های ذینفعِ واحدِ دبش و غیره، به رؤیت رئیس قوه قضاییه رسید.

در ادامه، قاضی‌القضات سؤالاتی تخصصی و مرتبط با موضوع پرونده‌ی چای دبش را از متهم پرونده پرسید؛ سؤالاتی در باب علل نگهداری و اختفای مُهرهای شرکت‌های خارجی در ساختمانی چهارطبقه و علل واریز ریال به حساب این متهم و ادعای دریافت ارز از ناحیه واریزکنندگان در ازای ریال‌های واریزی.

نکته قابل تأمل آنکه، متهم در ابتدا مدعی بود که در ازای دریافت ریال، ارزی به فردی نداده است و ریال‌های پرداختی به او صرفاً قرض بوده است و از یک نقطه در خارج از کشور به او پرداخت شده است؛ در اینجا، قاضی‌القضات خطاب به این متهم گفت که چطور ممکن است این مقدار ریال در آن نقطه‌ی خارج از کشور وجود داشته باشد که به شما پرداخت شود؟ متهم در پاسخ، حرف پیشین خود را پس گرفت و اذعان کرد که ریال‌ها را در داخل کشور دریافت کرده است! در ادامه، بازپرس پرونده به تشریح فرآیند انتقال ریال به حساب متهم از برخی صرافی‌ها در همان نقطه‌ خارج از کشور پرداخت؛ صرافی‌هایی که وفق مندرجات پرونده، وقتی به فردی ارز می‌دادند، ارزگیرنده را برای پرداخت مابه‌ازای ریالی، به متهم پرونده ارجاع می‌دادند.

همچنین بازپرس پرونده از شناسایی و احضار دست‌اندرکاران بالغ بر ۱۰۵ شرکت واریزکننده ریال به حساب متهم چای دبش خبر داد که آنها صراحتاً اعلام داشته‌اند بخشی از ریال پرداختی، بابتِ دریافت ارز بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/z

کد خبر 12538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =