کد خبر 12426
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

مهم‌ترین مشکل مجتمع صنعتی اسفراین، گرانی و کمبود انرژی است

مهم‌ترین مشکل مجتمع صنعتی اسفراین، گرانی و کمبود انرژی است

رئیس هیأت مدیره مجتمع دولتی صنعتی اسفراین، مهمترین مشکلات تولید را کمبود و قیمت انرژی دانست.

به گزارش آهن نیوز؛ کوروش خیرخواه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای کاهش آثار منفی این کمبود انرژی در برق و گاز، سعی می‌کنیم تولیدات خود را پیش‌بینی و بخشی از کار را قبل از پیک مصرف برق و گاز انجام دهیم.

وی نقدینگی را دیگر مشکل این صنعت دانست و ادامه داد: افزایش نرخ تسهیلات سبب افزایش قیمت تمام شده محصولات می‌شود و این موضوع برای ما سختی‌هایی را به دنبال دارد.

وی به مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه اشاره کرد و گفت: سال گذشته دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این بخش اعتبار در نظر گرفته شده بود اما بیش از سه برابر آن هزینه شد.

خیرخواه بیان کرد: برای امسال نیز بیشتر از سال گذشته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هزینه می‌کنیم و دولت، ما را موظف کرد در ابتدای سال مبالغ ان را به خزانه واریز کنیم تا برای پروژه‌های مهم هزینه شود.

وی در ادامه بومی‌سازی و ساخت تجهیزات صنایع استراتژیک کشور را از برنامه‌های اصلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین دانست.

رئیس هیأت مدیره مجتمع دولتی صنعتی اسفراین بیان کرد: این مجموعه بزرگترین تولید کننده بزرگترین قطعات فولاد آلیاژی خاورمیانه است و برای کشور اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بزرگ ماشین سازی و جمع آوری قطعات با هدف ارائه راه‌حل‌های تخصصی بومی سازی، ساخت و تولید تجهیزات و ماشین آلات استراتژیک تشکیل شده تا این مجتمع به شکلی هدفمند بر روی اهداف خود متمرکز شود.

انتهای پیام

کد خبر 12426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =