کد خبر 12016
۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

افزایش ۵۲ درصدی اکتشافات معدنی در سنگان خواف

افزایش ۵۲ درصدی اکتشافات معدنی در سنگان خواف

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف از افزایش ۵۲ درصدی اکتشافات معدنی در این منطقه طی سه ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ علی رسولیان چهارشنبه شب در جمع مدیران سنگ آهن سنگان خواف افزود: اکتشاف مواد معدنی در سه ماهه ابتدای سال‌جاری در این مجتمع با ۵۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به سه هزار و ۷۸۹ متر و حمل مواد معدنی با ۵۸ درصد رشد به ۳۵۲ هزار و ۵۶۲ تن رسید.

وی با اشاره به استخراج پنج میلیون و ۴۱۱ هزار ۸۲۶ تن سنگ آهن و فروش پنج میلیون و ۳۰ هزار و ۵۵۱ تن کلوخه سنگ آهن طی سه ماهه ابتدای امسال از افزایش به ترتیب ۱۱ و ۱۰ درصدی عملکرد در این بخش‌ها خبر داد.

رسولیان گفت: میزان باطله برداری سنگ آهن در این مدت با رشد هست درصدی نسبت به سه ماهه سال قبل به ۱۱ میلیون و ۶۱۴ هزار تن رسید.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۲۵ میلیون تن سنگ آهن سالانه در این معدن استخراج می‌شود و در اختیار واحدهای بزرگ تولید کنسانتره منطقه قرار می‌گیرد و این واحدها با استفاده از آن حدود ۱۲.۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۲.۵ میلیون تن گندله تولید می‌کنند.

وی افزود: با عنایت به اکتشافات عمیق در معادن سنگان ظرفیت تولید سنگ آهن مجتمع سنگ آهن خواف در آینده نزدیک به حدود ۳۷ میلیون تن در سال افزایش می یابد

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/z

کد خبر 12016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =