کد خبر 11956
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش ۵ درصدی صادرات زغال سنگ / چین در صدر خریداران

افزایش ۵ درصدی صادرات زغال سنگ / چین در صدر خریداران

صادرات جهانی سنگ آهن در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ با ۵ درصد افزایش به ۷۵۱ میلیون تن رسید.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ بر اساس داده‌های «BigMint» صادرات جهانی سنگ آهن در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال  ۲۰۲۳ با ۵ درصد افزایش به ۷۵۱ میلیون تن رسید.

براساس این داده‌ها، صادرکننده اصلی سنگ آهن در بازه مذکور استرالیا با ۴۲۷ میلیون تن ( افزایش ۲ درصد) بوده است. محموله‌های شرکت‌های معدنی استرالیا در سه ماهه دوم پس از کاهش ۱ درصدی در ماه‌های ژانویه تا مارس، اندکی بهبود یافتند.

برزیل نیز در مدت ۶ ماه اخیر ۱۸۱ میلیون تن سنگ آهن صادر کرد که ۶ درصد بیشتر از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ است. افزایش استفاده از ظرفیت و توان گروه‌های Vale و CSN باعث افزایش ۱۲ درصدی صادرات شده است.

آفریقای جنوبی صادرات سنگ آهن را با ۳ درصد افزایش  تا ۳۰ میلیون تن رساند. کانادا با ۲۷ میلیون تن، هند با ۲۶ میلیون تن. تن و اوکراین با ۱۷ میلیون تن در رتبه های بعدی صادرات سنگ آهن قرار دارند.

صادرات اوکراین با افزایش قابل توجهی در پس زمینه پایین مقایسه و همچنین افزایش صادرات مواد خام شرکت‌های داخلی به دلیل باز شدن کریدور صادرات دریا مشخص شده است.

براساس این داده‌ها، واردکننده اصلی سنگ آهن برای ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ چین بوده که با افزایش بیش از ۶ درصدی در سال به ۶۱۵ میلیون تن رسیده است. البته شرکت‌های معدنی چین تولید سنگ آهن را در ژانویه تا می ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ با ۱۳.۴ درصد افزایش به ۴۵۷.۳۵ میلیون تن رساندند.

در ماه می سال جاری، شرکت‌های معدنی چین تولید سنگ معدن را نسبت به ماه می ۲۰۲۳، ۹ درصد و نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش دادند تا به ۸۸.۴۸ میلیون تن برسد.

در این میان، ژاپن و کره جنوبی به ترتیب بیش از ۲ و ۵ درصد کاهش واردات را ثبت کردند.

با وجود رشد عرضه در نیمه اول سال ۲۰۲۴، صادرات سنگ آهن احتمالا در مقایسه با سال ۲۰۲۳ بدون تغییر باقی بماند، زیرا بسیاری از استان‌های چین در حال توسعه برنامه‌هایی برای محدود کردن تولید فولاد هستند. البته انتظار می‌رود تقاضا از جنوب شرق آسیا همچنان بالا بماند.

تولید جهانی فولاد در ژانویه تا می ۲۰۲۴ با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ به ۷۹۳.۲ میلیون تن رسید.

انتهای پیام/ م

کد خبر 11956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =