کد خبر 11867
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

در گفت و گو با کارشناس بازار آهن مطرح شد

ثبات دوباره به بازار آهن برمی‌گردد؟

ثبات دوباره به بازار آهن برمی‌گردد؟

برخی از کارشناسان معتقدند افزایش نرخ ارز و تاثیرش در بازار آهن و فولاد به صورت هیجانی در پیش از برگزاری دور دوم انتخابات خواهد بود اما نظر هادی بحری کارشناس حوزه آهن آلات این است که رویکرد رئیس جمهور منتخب در حوزه ساخت مسکن و غیره می‌تواند مسیر تولید و افزایش بهره وری در صنعت فولاد و آهن را نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ در حالیکه نرخ ارز کانال ۶۲ هزار تومانی را نشانه گفته است قیمت محصولات فولادی نیز با شیب ملایمی در حال افزایش است برخی معتقدند این روند موقتی است و با اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فتیله نرخ ارز و قیمت محصولات فولادی نیز پایین کشیده خواهد شد.

اگرچه برخی نیز بدبینامه به ماجرا نگاه می کنند اما گزینه اول محتمل تر است. بنابراین بر اساس نظر برخی از کارشناسان، قیمت ارز به حالت عادی خود باز خواهد گشت و بازار روند معمول خود را سپری خواهد کرد.

هادی بحری تحلیل گر حوزه آهن و فولاد معتقد است که رویکرد رئیس جمهور منتخب در حوزه ساخت مسکن و توسعه فضای اقتصادی می‌تواند مسیر تولید و افزایش بهره وری در صنعت فولاد و آهن را نشان دهد. 

وی ادامه داد: تحریم‌ها و عدم صادرات فولاد یکی از چالش‌های مهم صنعت فولاد است. روند معاملات و تعامل با بازارهای جهانی بسیار کند است و این در حالی است که صنعت فولاد سال به سال به تولیداتش اضافه می شود و عدم استفاده از ظرفیت‌های صادراتی معضلات این صنعت را نیز زیاد خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 

کد خبر 11867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =