کد خبر 11857
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

محدودیت‌های برق دامن سیمیدکو را گرفت/ توقف خط گندله‌سازی

محدودیت‌های برق دامن سیمیدکو را گرفت/ توقف خط گندله‌سازی

مدیرعامل سیمیدکو با اشاره به اینکه این مجموعه تولیدی نیز درگیر قطعی برق شده است، افزود:  خط تولید گندله‌سازی این شرکت به دلیل محدودیت برق به صورت کامل متوقف شده است و خط تولید کنستانتره‌سازی نیز از طریق خرید هر کیلووات ۵ هزار تومان به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن نیوز؛ محدودیت های اعمال شده برق در فصل تابستان، چالش های زیادی را برای صنایع بوجود آورده است به طوریکه بسیاری از صنایع تولیدی در این روزها به دلیل قطعی مدام برق دست از تولید کشیده اند و میلیاردها ضرر مالی را متوجه صنعت کرده است.

محمود لندی مدیرعامل سیمیدکو در گفت و گو با رسانه آهن نیوز با اشاره به اینکه این مجموعه تولیدی نیز درگیر قطعی برق شده است، افزود:  خط تولید گندله‌سازی این شرکت به دلیل محدودیت برق به صورت کامل متوقف شده است و خط تولید کنستانتره‌سازی نیز از طریق خرید هر کیلووات ۵ هزار تومان به کار خود ادامه می دهد.

مدیرعامل شرکت سیمیدکو از احداث نیروگاه گازی در سال آینده خبرداد  و گفت: راه‌اندازی نیروگاه گازی ۲۵ مگاواتی در دستور کارمان قرار گرفته است و امیدواریم در ابتدای سال گذشته با احداث این نیروگاه کوچک مقیاس بتوانیم در تابستان سال دیگر از مشکلات قطعی برق فارغ شویم.

لندی با اشاره به مصرف روزانه گاز در سراسر کشور گفت: وضعت گاز مصرفی در کشور اصلاً مناسب نیست به طوریکه الان میزان مصرف گاز در کشور ۸۰۰ میلیون متر مکعب است و میزان تولید به نسبت مصرف تقریباً یکسان است با این حال در زمستان، گاز صنایع قطع می شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۱۰ بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، ۵۰۰ میلیون متر مکعب، تقاضا از عرضه بیشتر خواهد شد و در سال ۱۴۲۰ سه برابر عرضه، تقاصا وجود دارد.

لندی با تاکید بر اینکه کارشناسان باید این هشدار را متوجه مسئولان کنند، اظهار کرد: سرمایه گذاری و برنامه ریزی در حوزه انرژی، دیربازده است و اگر امروز به فکر نباشیم قعطعا با چالش های زیادی مواجه خواهیم بود و تاوان این ناکارآمدی را کل صنعت و تمام مردم خواهند داد.

انتهای پیام/ م

کد خبر 11857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =