کد خبر 11841
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶

تدوین «اطلس بهینه ‎سازی گاز کشور»/کرمان و اصفهان؛ قطب بهینه سازی مصرف گاز در صنایع فولاد و آجر

تدوین «اطلس بهینه ‎سازی گاز کشور»/کرمان و اصفهان؛ قطب بهینه سازی مصرف گاز در صنایع فولاد و آجر

به‏ منظور معرفی فرصت‏‌های سرمایه‌‏گذاری در بخش بهینه‌‏سازی مصرف گاز صنایع، به‏‌ویژه در قالب بازار بهینه ‎سازی انرژی و محیط زیست؛ تدوین «اطلس بهینه ‎سازی گاز کشور» در دستور کار مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

به گزارش آهن نیوز؛ ساجد کاشفی، مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار کرد: این مهم با تعیین قطب‌های بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش‌های مختلف، در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: از آن‌جا که صنعت آهن و فولاد سهم قابل توجهی از مصارف گاز طبیعی استان کرمان و صنعت آجر نیز سهم ویژه‌ای در سبد مصارف گاز استان اصفهان را دارا هستند و نیز، طبق گزارش‌های سازمان ملی استاندارد، مازاد مصرف انرژی این استان‌ها در این بخش‌ها در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چشمگیر بوده، لذا با هدف کاهش مصرف گازطبیعی در این صنایع، استان کرمان به عنوان قطب بهینه ‎سازی مصرف گاز در صنعت آهن و فولاد و استان اصفهان به عنوان قطب بهینه ‎سازی مصرف گاز در صنعت آجر تعیین شده‌اند.

کاشفی هدف نهایی از این اقدام را تهیه و پیشنهاد بسته‌های سرمایه‎‌گذاری بهینه ‎سازی مصرف گاز در این صنایع در قالب بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست دانست و افزود: تعامل و همکاری این شرکت‌ها با شرکت‌های بازرسی فنی ذیل سازمان ملی استاندارد در راستای شناسایی فرصت‎ها و استخراج راهکارهای بهینه‌سازی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: برای دستیابی به این اهداف، مراحل مختلفی تعریف شده که شناسایی و به‌روز‏رسانی مشترکین، بررسی وضعیت پروانه بهره‏‌برداری مشترکین، شناسایی مشترکین با مصرف سالیانه بالای ۵ میلیون ‏مترمکعب گازطبیعی و…، از مهم‌ترین آن‌هاست.

وی در پایان، آشنایی سرمایه‏‌گذاران این حوزه با فرآیند بازار بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست را از دیگر موارد لازم برای تحقق اهداف کلان شرکت ملی گاز دانست و ابراز امیدواری کرد تا با بهره‌‏مندی از تجارب سایر استان‎ها و ثبت دانش‌های حاصله شاهد رونق اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در صنایع پرمصرف گاز باشیم.

شایان ذکر است، پیش از این، استان‌های فارس و یزد به عنوان قطب بهینه‌سازی مصرف گاز در صنایع سیمان، کاشی و سرامیک معرفی شده بودند.

منبع: جام جم

انتهای پیام/z

کد خبر 11841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =