کد خبر 11761
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

انبار ۸۰ هزار تنی ذخیره پودر آلومینا افتتاح شد

انبار ۸۰ هزار تنی ذخیره پودر آلومینا افتتاح شد

در ششمین روز از دهۀ تولید و تجارت انبار ۸۰ هزار تُنی ذخیره پودر آلومینا با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش آهن نیوز؛ در ششمین روز از دهۀ تولید و تجارت انبار ۸۰ هزار تُنی ذخیره پودرآلومینا با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان افتتاح وبه بهره برداری رسید.

قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان، افزود طی ۲ سال گذشته یکی از سیاست هایی که ما در حوزۀ توسعه صنعتی استان دنبال کردیم به لحاظ ناترازی که در حوزۀ انرژی داشتیم بود و دیگری در حوزۀ زیرساخت ها نیز مجموعه های بزرگ برای کمک دعوت شدند که شاهد افتتاح و بهره برداری از نیروگاه آلومینیوم المهدی در سفر رئیس جمهور شهید بودید که در مدار تولید قرار گرفته و امروز به شبکه وصل شده است و مجموعه از آن استفاده می کند.

وی، خاطر نشان کرد: برای تأمین انرژی بقیه واحدهای صنعتی و یا شهرهای استان که توان تولید صنعتی و معدنی دارند به عنوان پتانسیلی که در هرمزگان وجود دارد به ما کمک کنند تا بتوانیم در زنجیره شیشه و فولاد به عنوان پایه اصلی اهداف عالی استان که تولید صنعتی، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال است محقق شود.

موانع کسب و کارهای صنعتی رفع شود

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه مسئولان، موانع کسب و کارهای صنعتی را رفع نمایند،گفت: مهم‌ترین مسائل صنایع، مشکل نقدینگی است که نگهداشت تولید جاری را بسیار طاقت‌فرسا نموده است.

حمید رجب‌پور اظهار کرد: حفاری‌های باستانی نیز نشان از فعالیت‌های معدنی و صنعتی در تاریخ دوردست این مرزوبوم دارد.

وی افزود: اگرچه صنعت ایران به خصوص از دهه ۱۳۷۰ خورشیدی به بعد توسعه بسیار خوبی را تجربه کرده به اشتغال قابل توجهی نیز بر مبنای آن ایجاد شده است اما مشکلات موجود بر سر راه تولید و صنعت نیز کم نبوده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی همچنین گفت: از این رو تسهیل مقررات و همچنین هماهنگ سازی دستگاه‌های اجرایی در راستای کمک به تداوم حیات و رشد واحدهای صنعتی یک ضرورت است.

رجب‌پور اظهار امیدواری کرد: اکنون که در آستانه انتخابات و تشکیل دولت جدید هستیم این مهم بیش از پیش مورد توجه نامزدهای ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌ روی صنایع و مراکز تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: از مهم‌ترین مسائل حال حاضر، صنایع مشکل نقدینگی است، این مهم نه تنها امکان سرمایه‌گذاری برای نوسازی و توسعه ناممکن ساخته بلکه نگهداشت تولید جاری را نیز بسیار طاقت فرسا نموده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس ادامه داد: در چنین شرایطی و در کنار موضوع نقدینگی پرونده‌های حقوقی و احکام تعزیراتی بار شده بر شرکت‌های تولیدی بدون در نظر داشتن شرایط سخت کنونی و متاسفانه بدون هماهنگی لازم یان دستگاه‌های مجری، کمر صنعت را خم نموده است.

رجب‌پور اضافه کرد: مشکل دیگری که گریبان صنعت را در حال حاضر می‌فشارد؛ کمبود تامین برق و گاز ورودی مورد نیاز به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهاده‌های تولید در صنایع انرژی‌بر است.

وی افزود: شرکت آلومینیوم المهدی به عنوان یک صنعت بزرگ و انرژی‌بر با مسئولیت پذیری خود و سهامداران اصلی‌اش نه تنها به صورت فعال اقدام به احداث نیروگاه برای غلبه بر مشکل تامین برق نموده است بلکه در یک برنامه مشخص سه ساله، از ابتدا سال جاری، اقدام به اجرای طرح‌هایی برای افزایش بهره‌وری انرژی مصرفی نموده تا علاوه بر تضمین تداوم تولید مسئولیت ملی و اجتماعی موثر خود را نیز ایفا نماید.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی تصریح کرد: با این وجود، مشکلاتی از قبیل نرخ تأمین انرژی گاز مصرفی و همچنین وسایل موجود بر سر راه اتصال نیروگاه به شبکه برق سراسری، این تلاش و سرمایه‌گذاری، به لحاظ ادامه حیات نیروگاه و همچنین از منظر تکمیل فازهای بعدی این نیروگاه، آن را با چالش جدی مواجه نموده است.

رجب‌پور بیان کرد: در آستانه روز صنعت و معدن، ما تلاشگران این عرصه، متعهدیم که ضمن اهمیت دادن به آموزش رشد و توسعه فردی در کنار کار هماهنگ گروهی، هر آنچه می‌توانیم برای زنده و پویایی واحدهای تولیدی خودو افتخارآفرینی برای این مرزوبوم صادقانه انجام دهیم و از مسئولین نیز انتظار داریم که با هماهنگی و مساعدت بیش از پیش موانع کسب و کارهای صنعتی را کمتر نموده و زمینه کار را برای جهادگران عرصه تولید آسان‌تر نمایند.

گفتنی است، پروژه های شرکت آلومینیوم المهدی کلنگ زنی فاز اجرایی و تکمیل پروژه احداث، تجهیز و راه اندازی کمپرسور خانه شماره ۲ شرکت آلومینیوم المهدی و بهره برداری از انبار ۸۰ هزار تُنی ذخیره پودرآلومینا بود.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/z

کد خبر 11761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =