کد خبر 11731
۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲

بورس در گذر زمان

از خبر « عرضه اولیه شپنا» تا خبر « عرضه اولیه کتوسعه»

از خبر « عرضه اولیه شپنا» تا خبر « عرضه اولیه کتوسعه»

در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در پنجمین روز تیرماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حائز اهمیت بوده اند.

به گزارش آهن نیوز؛ در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در پنجمین روز تیرماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حائز اهمیت بوده اند.

۵ تیرماه ۱۳۸۴، همزمان با اعلام نتایج نهایی شمارش آراء و انتخاب دکتر محمود احمدی نژاد به عنوان ششمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس اوراق بهادار اطلاعیه ای خطاب به سهامداران منتشر کرد.رئیس جمهوری جدید از توسعه بازار سرمایه«با قوت» حمایت می کند

۵ تیرماه ۱۳۸۵، اسامی ۳ میلیون و ۱۴۳ هزار نفر از ۱۶ استان برای دریافت مرحله دوم سهام عدالت و امضای قرارداد با سازمان خصوصی سازی مشخص شد.

۵ تیرماه ۱۳۸۷، مدیر عامل شرکت بورس از عرضه ۵ درصد از سهام پالایشگاه اصفهان در روز یکشنبه نهم تیرماه‌، خبر داد.

۵ تیرماه ۱۳۹۰، باشگاه راه‌آهن به فروش نرفت: باشگاه راه آهن که به عنوان نخستین شرکت ورزشی مشمول اصل ۴۴ به بازار سوم آمده بود، بدون خریدار روی میز عرضه ماند.

۵ تیرماه ۱۳۹۷، مدیر پذیرش بورس تهران از عرضه اولیه دو شرکت پتروشیمی پارس و کشت و صنعت و دامپروری پارس در آینده ای نزدیک و پذیرش چند شرکت دیگر خبر داد.

۵ تیرماه ۱۳۹۸، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عمده مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال‌های ۹۵ و ۹۶ واریز شده و فقط مشمولان عضو دو بانک هنوز سهام خود را دریافت نکرده‌اند.

۵ تیرماه ۱۴۰۰، «صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی» به زودی راه‌اندازی می‌شود: به زودی، نخستین نوع صندوق سرمایه‌گذاری که هم‌زمان از هر دو سازوکار صدور و ابطال و بورس‌ها جهت سرمایه‌گذاری و انتقال مالکیت واحدهای سرمایه‌گذاری بهره می‌گیرد، راه‌اندازی می‌شود.

۵ تیرماه ۱۴۰۲، ، عرضه اولیه شرکت «توسعه صنایع و معادن کوثر»  (۵ تیر ماه) به روش ترکیبی (کشف‌ قیمت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری و عرضه به قیمت ثابت کشف‌شده به عموم سرمایه‌گذاران) به سرانجام رسید. امروز ۱۲ درصد از کل سهام شرکت «توسعه صنایع و معادن کوثر» معادل ۱۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم در فرابورس ایران عرضه شد.

منبع: نبض بورس

انتهای پیام//z

کد خبر 11731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =