کد خبر 11609
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶

سیلوهای ذخیره سازی آهن اسفنجی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در فولاد هرمزگان اجرا می شود

سیلوهای ذخیره سازی آهن اسفنجی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در فولاد هرمزگان اجرا می شود

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن، واحد دوم گازهای صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز به ظرفیت یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن، از جمله طرح‌های توسعه‌ای به شمار می‌آیند که به دنبال تسریع در تکمیل و اجرای آن‌ها هستیم.

به گزارش آهن نیوز؛ هم‌اکنون مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور ۹۵.۳۵ درصد سهام‌داران در هتل همای بندرعباس در حال برگزاری است.

عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در این مجمع اظهار داشت: در سال گذشته با ۵۵ روز قطعی برق و ۴۵ روز قطعی گاز مواجه شدیم که عدم‌النفع حدود دو هزار میلیارد تومانی را برای ما به همراه داشت؛ متاسفانه طی چند روز اخیر نیز برق شرکت در طول روز قطع شده و ناچار به تولید محصول در هنگام شب هستیم.

وی افزود: با این وجود، ما موفق به ثبت انواع رکوردهای روزانه و ماهیانه تولید در واحدهای فولادسازی و احیا مستقیم شرکت در سال ۱۴۰۲ شدیم و این مسیر موفق در سال جهش تولید نیز ادامه پیدا کرد.

معروفخانی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، میزان تولید تختال شرکت فولاد هرمزگان به یک میلیون و ۳۹۴ هزار تن و میزان تولید آهن اسفنجی به یک میلیون و ۵۵۳ هزار تن رسید.

به گفته وی، شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته با سهم ۳۰ درصدی از عرضه اسلب در بازار داخلی، در جایگاه دومین شرکت فولادی کشور از این نظر ایستاد؛ همچنین با عرضه بیش از ۷۰۰ هزار تنی اسلب «هرمز» در بازارهای صادراتی، سهم ۲ درصدی از بازارهای جهانی این محصول را به خود اختصاص دادیم.رشد ۲۵ درصدی فروش، افزایش ۳۶ درصدی درآمد فروش داخلی، رشد ۱۳ درصدی درآمد فروش صادراتی و افزایش ۴۶ درصدی مقدار فروش محصولات ویژه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، از جمله دستاوردهای فولاد هرمزگان در حوزه فروش در سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری جهش تولید محصولات کیفی ویژه را در دستور کار قرار داده‌ایم و به دنبال توسعه بازارهای هدف خود در مقاصد صادراتی هستیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای به ویژه احداث کارخانه احیا مستقیم یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی آهن اسفنجی را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم به دنبال اجرای آن از خرید آهن اسفنجی بی‌نیاز شویم. بدون شک این مسئله سود قابل‌توجهی را برای ما به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن، واحد دوم گازهای صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز به ظرفیت یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن، از جمله طرح‌های توسعه‌ای به شمار می‌آیند که به دنبال تسریع در تکمیل و اجرای آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/z

کد خبر 11609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =