کد خبر 11531
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

کاهش صادرات فولاد هند به کمترین سطح شش ماه اخیر

کاهش صادرات فولاد هند به کمترین سطح شش ماه اخیر

صادرات فولاد هند در ماه می ۲۰۲۴ به حدود ۰.۵ میلیون تن رسید که ۲۴ درصد از ۰.۶۶ میلیون تن در آوریل کاهش داشت. به این ترتیب صادرات از کشور به کمترین میزان در شش ماه گذشته رسیده است.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ بر اساس داده‌های اولیه BigMint، صادرات فولاد هند در ماه می ۲۰۲۴ به حدود ۰.۵ میلیون تن رسید که ۲۴ درصد از ۰.۶۶ میلیون تن در آوریل کاهش داشت. به این ترتیب صادرات از کشور به کمترین میزان در شش ماه گذشته رسیده است.

محصولات تخت حدود ۸۲ درصد از کل صادرات هند را به خود اختصاص داده است. صادرات محصولات بلند و نیمه تمام در ماه می به ترتیب حدود ۵۰ هزار و ۴۰ هزار تن بوده است.

اتحادیه اروپا همچنان مقصد اصلی صادرات هند است. با این حال، مجموع عرضه محصولات فولادی به این اتحادیه در اردیبهشت ماه با ۴۰ درصد کاهش نسبت به ماه قبل از آن از مرز ۲۱۰ هزار تن گذشت. همچنین، ارسال محموله‌ها به نپال و ایالات متحده در این دوره افزایش یافت، در حالی که صادرات به امارات و ترکیه کاهش یافت.

صادرات هند در ماه گذشته تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گرفت. به ویژه، کارخانه‌های فولاد هند بازار داخلی را به صادرات ترجیح می‌دهند و سهمیه صادراتی محدودی دارند. تعطیلی جهت تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در کارخانه‌ها، به ویژه در کارخانه های نوار گرم، صادرات HRC را به آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه متوقف کرد.

علاوه بر این، صادرات هند نیز تحت تأثیر کاهش تقاضای جهانی فولاد، احتیاط خریداران در بازار اروپا به دلیل اقدامات حفاظتی جدید اعلام شده و قیمت‌های رقابتی چین قرار گرفت.

آژانس رتبه بندی اعتباری هند ICRA پیش بینی خود را برای رشد مصرف داخلی فولاد در هند به ۹ تا ۱۰ درصد در سال مالی ۲۰۲۴/۲۰۲۵ تغییر داده که از ۷ تا ۸ درصد قبلی افزایش یافته است. این انتظارات روندهای اخیر در این بخش را در نظر می‌گیرند. مصرف داخلی فولاد در این کشور بین فوریه تا آوریل ۲۰۲۴ تقریبا ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.

البته، دولت هند در حال توسعه سیاستی برای غنی‌سازی سنگ آهن کم عیار است تا با استفاده بهینه از مواد خام محلی، تولید فولاد را افزایش دهد. بر اساس گزارش‌ها، وزارت مربوطه به زودی این کار را نهایی خواهد کرد. هند تولید سنگ آهن را به بالاترین سطح تاریخی ۲۸۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ افزایش داد که تقریباً ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.به ویژه، معدنچیان به دلیل تقاضای تحریک شده ناشی از افزایش تولید فولاد در کشور، حجم را افزایش دادند و پتانسیل صادرات افزایش یافت. باید توجه داشت که رشد ظرفیت‌های فولادی هند، در دسترس بودن مواد اولیه را مهمتر می‌کند.

انتهای پیام/ م

کد خبر 11531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =