کد خبر 11522
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

قیمت دلار تا پایان سال چند درصد تغییر می کند

قیمت دلار تا پایان سال چند درصد تغییر می کند

قیمت دلار طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته، تحت مدیریت سختگیرانه بانک مرکزی، در محدوده کریدور پنجم تا کانال‌های نخستین کریدور ششم کنترل شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ نیمایی را به همان شکل سال گذشته مدیریت کند. اما اگر نتوانند بفروشند، قیمت دلار نیمایی بالا می‌رود و قیمت بازار آزاد را هم بالا خواهد برد.»

قیمت دلار نیمایی پتانسیل رشد تا سطح ۵۰ هزار تومان را دارد

مشکات عنوان کرد: «ـقیمت دلار نیما همواره از قیمت دلار بازار آزاد کمتر بوده است. در حال حاضر از آنجا که قیمت دلار بازار آزاد نزدیک به کریدور ششم است، قیمت دلار نیمایی باید در سطح ۴۷ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان را قرار می‌گرفت اما در در حال حاضر ۴۲ هزار تومان است. از آنجا که این فاصله طی مدت زیادی حفظ شده است، قیمت دلار نیمایی این پتانسیل را دارد که در آینده تا ۵۰ هزار تومان هم رشد کند.»

پیش بینی قیمت دلار

این تحلیلگر اقتصادی در راستای پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال اظهار کرد: «درباره قیمت دلار تا پایان سال فعلا نمی‌توان نظری داد و باید منتظر نتیجه انتخابات ایران و آمریکا بود. طبعا نیز نتیجه انتخابات آمریکا مهمتر از نتیجه انتخابات ایران خواهد بود؛ زیرا فردی که در آنجا به قدرت می‌رسد می‌تواند فشار تحربم‌ها را بیشتر کند که منجر به کاهش خرید نفت ایران توسط چین خواهد شد.»

مشکات افزود: «رئیس جمهوری جدید آمریکا همچنین می‌تواند تحریم‌ها را با فشار کمتری اجرا کند که باعث می‌شود خرید نفت از ایران توسط چین بیشتر شود. باید دید قرار است چه سیاستی اجرا شود تا مشخص شود که فروش نفت ایران به چه شکل خواهد بود.»

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/z

کد خبر 11522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =