کد خبر 11379
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

ظرفیت تولید فولاد خرم آباد افزایش یافته است

ظرفیت تولید فولاد خرم آباد افزایش یافته است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در استان لرستان برخی واحدهای صنعتی با ظرفیتی پایین‌ تر از حد ممکن در حال فعالیت بودند که یکی از اقدامات دولت سیزدهم این بود که ظرفیت این واحدها افزایش یابد که فولاد خرم‌آباد از جمله واحدهایی بود که در این راستا با افزایش تولید همراه است.

به گزارش آهن نیوز؛ بهمن جعفری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت، احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکدی بود که طی سال‌های گذشته از چرخه تولید خارج شده بود که در این راستا برنامه‌ریزی و واحدهای که دارای شرایط لازم بوده و قابلیت احیا داشتند به چرخه تولید بازگشتند. 

وی افزود: در استان لرستان یک‌ هزار و ۳۹۷ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۳۲۹ واحد تعطیل و راکد هستند و یک‌ هزار و ۶۷ واحد هم فعال هستند که از ۳۲۹ واحد تولیدی که تعطیل می‌باشد، ۱۰۹ واحد تولیدی قابلیت احیا دارند که برنامه‌ریزی شده ظرف چهار سال آینده این تعداد واحد تولیدی به چرخه تولید بازگردند. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: در همین راستا مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی که تعطیل هستند، احصا شده که بررسی‌های لازم صورت گیرد و با رفع مشکل در حوزه‌های مختلف مانند حقوقی و مالی و سایر بخش‌ها بتوانند به چرخه تولید بازگردند.

۳۵ واحد صنعتی در دولت شهید رییسی احیا شد 

جعفری عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۳۵ واحد صنعتی راکد در استان لرستان احیا شد که شاخص‌ترین این واحدها، خودروسازی بروجرد است که با ۲ همت(هزار میلیارد تومان) هزینه و سرمایه‌گذاری جدید به چرخه تولید بازگشت و هم‌اکنون با ۵۰۰ نیرو فعالیت دارد، علاوه بر این نیز ماشین سازی لرستان و خمیرمایه دورود که سال‌ها تعطیل بود نیز در این دولت احیا شد. 

وی بیان کرد: در استان لرستان برخی واحدهای صنعتی هم با ظرفیتی پایین‌ تر از حد ممکن در حال فعالیت بودند که یکی از اقدامات این بود که ظرفیت این واحدها افزایش یابد که فولاد خرم‌آباد از جمله واحدهایی بود که در این راستا با افزایش تولید همراه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: در دولت سیزدهم در راستای بهبود فضای کسب و کار، همه مجوزها در صنایع و معادن و بازار، الکترونیک شد که اکنون در کمترین زمان این مجوزها صادر می‌شود و از طرفی احیای واحدها راکد، افزایش ظرفیت تولید در واحدهای نیمه کاره و تثبیت تولید در واحدهای فعال در اولویت قرار داشت که ماحصل این اقدامات تولید و اشتغال را به همراه دارد.

جعفری با اشاره به مجموعه کشت و صنعت لرستان گفت: یکی از واحدهای صنعتی استان که در صادرات فعال است، کشت و صنعت بوده که مجوز پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در این دولت صادر شد که در این راستا یک مرکزی ایجاد شود که هم برای برندسازی و هم بسته‌بندی و فرآوری انجام و به بازارهای هدف صادر شود.
وی نساجی را یکی از واحدهای صنعتی بزرگ استان برشمرد و افزود: در دولت شهید رییسی نوسازی خطوط تولید در این واحد انجام و طرح توسعه دوزندگی با هدف زنجیره تولید تکمیل شد که محصولات تولیدی این کارخانه در ۵۰ فروشگاه عرضه می‌شود. 

مشکلات واحدهای تولیدی احصا می‌شود 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان کاهش نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه در بخش‌های مختلف از جمله افزایش دستمزد، حامل‌های انرژی، حمل و نقل، به دنبال آن افزایش قیمت مواد اولیه هم وجود دارد که این امر در برخی از واحدها منجر به کاهش نقدینگی شده است اما طی ۲ سال گذشته منابعی که به استان داده شد به صورت کامل جذب شد اما می‌طلبد در سال جاری منابع لازم به واحدهای تولیدی اختصاص داده شود. 

جعفری از احصا مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد و بیان کرد: با همکاری استاندار لرستان، احصا مشکلات واحدهای تولیدی در حال انجام است که پس از شناسایی و بررسی مشکلات بتوانیم جهت حل مشکلات اقدام نماییم. 

لرستان قطب تولید داروهای انسانی و دامی 

وی با بیان اینکه لرستان در تولید داروهای انسانی و دامی به قطب تولید تبدیل می‌شود، یادآور شد: با فعالیت فاز انسانی داروسازی بایر افلاک و همچنین با اجرای طرح توسعه در داروسازی اکسیر و زاگرس فارمد، این استان به قطب تولید انواع داروی انسانی و دامی تبدیل می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/z

کد خبر 11379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =