کد خبر 11376
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰

ثبات قیمت‌های بازار آهن در آخرین روز هفته + جدول

ثبات قیمت‌های بازار آهن در آخرین روز هفته + جدول

بازار آهن باوجود فعال بودن شرکت‌های فروشنده همچنان در تعطیلات است و تغییر چندانی در قیمت های امروز مشاهده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، امروز پنجشنبه هفدهم خردادماه فروشندگان محصولات فولادی در بازار آهن مشغول به کار بودند اما قیمت‌ها همانند دیروز بود و تغییر چشمگیری نداشت. به طوریکه انواع میلگرد در بازار امروز با افزایش ۵۰ تا ۴۰۰ تومانی فروخته شد و هر شاخه تیرآهن از شرکت ذوب آهن اصفهان کاهش ۵ هزار تومانی داشت.

همچنین انواع ورق عرشه نیز با کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی از تولیدکنندگان فروخته شد. در این بازار قیمت انواع نبشی، ناودانی، انواع ورق و لوله صنعتی در بازار آهن امروز ثابت بود و تغییر نسبت به دیروز نداشت. همچنین قیمت پروفیل در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود؛ قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی و سایر لوله‌ها در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود.

این ثبات قیمت ها به دلیل تعطیلات میان هفته و ثابت ماندن نرخ ارز است. درواقع آرامش نسبی در بازار ارز و نوسان قیمتی کمتر از ۶۰ هزار تومانی دلار فضا را برای بازار محصولات فولادی نیز آرام کرده است.

این هفته روزهای دوشنبه و سه شنبه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام مردم تعطیل رسمی بوده و تاثیر آن در بازار آهن امروز مشهود است.

همچنین نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان بار دیگر چالش تامین برق را برای کارخانه داران تقویت میکند ضمن آنکه افزایش 30 درصدی کرایه حمل‌ از ابتدای سال ، میتواند عاملی برای تغییر قیمت و محدودیت عرضه در بازار آهن باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که فعالان بازار با هدف کاهش ریسک‌های معاملاتی تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات، از حجم فعالیت خود می‌کاهند. در نتیجه، نرخ ارز در یک بازه نسبتا باثبات قرار می‌گیرد.

ثبات قیمت‌های بازار آهن در آخرین روز هفته + جدول

انتهای پیام/ م

کد خبر 11376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =