کد خبر 11370
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

قبض برق ۹۵ میلیارد تومانی برای کارخانه راد همدان 

قبض برق ۹۵ میلیارد تومانی برای کارخانه راد همدان 

مدیرعامل فولاد راد همدان از دریافت قبض برق ۹۵ میلیارد تومانی خبرداد درحالی که سال گذشته تمام هزینه برق مصرفی را پرداخت کرده است. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ علی زارعی مدیرعامل مجتمع راد همدان در گفتگو با خبرنگار آهن‌نیوز به ارسال مجدد قبض برق برای کارخانه فولاد راد همدان اظهار کرد: هزینه برق این واحد تولید از اردیبهشت تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است با این حال قبض مجدد صادر شده و در پاسخ به اعتراض ما گفتند قبض قبلی علی‌الحساب بوده است. 

وی با بیان اینکه قبض‌های برق نجومی برای سایر فولادسازان نیز ارسال خواهد شد، ادامه داد: این نااطمینانی وجود دارد با پرداخت این هزینه ها بازهم در آینده تصمیم‌گیری‌های مسئولان تغییر کند. 

مدیرعامل فولاد راد همدان تاکید کرد: تصمیمات لحظه‌ای و تغییرات پی در پی دولت باعث کاهش تولید در کارخانه‌های فولادی خواهد شد. ما بر اساس محاسبه هزینه‌ها اقدام به فروش کرده‌ایم و اکنون با این قبض‌های نجومی روبرو شده‌ایم. 

زارعی افزود: این قبض‌های برق درحالی صادر می‌شود که بزودی محدودیت مصرف برق نیز برای فولادسازان به دلیل شروع گرما آغاز خواهد شد که بازهم فرایند تولید را کاهش خواهد داد. 

به گزارش آهن نیوز، در گذشته بر اساس محاسباتی که کارشناسان به طور مقدماتی انجام داده‌اند، با قطعی برق و گاز بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به صنعت فولاد وارد شده است. وزارت نیرو باید برای صنعت فولاد در حوزه برق فکری کند و در حوزه گاز هم تصمیم‌های جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ م

کد خبر 11370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =