کد خبر 13294
۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

استاندار یزد: بافق گویی معدن سنگ آهن ندارد/ شهر معدنی به توجه بیشتری نیاز دارد

استاندار یزد: بافق گویی معدن سنگ آهن ندارد/ شهر معدنی به توجه بیشتری نیاز دارد

بافق، یکی از شهرهای معدنی استان یزد، با مشکلاتی در زمینه مبلمان شهری و طرح‌های نیمه‌تمام مواجه است. با توجه به اهمیت معادن سنگ آهن در این منطقه، انتظار می‌رود که این منابع به بهبود زیرساخت‌ها و خدمات عمومی منجر شوند. اما واقعیت‌ها نشان می‌دهد که این شهر نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ بافق، یکی از شهرهای معدنی استان یزد، با مشکلاتی در زمینه مبلمان شهری و طرح‌های نیمه‌تمام مواجه است. با توجه به اهمیت معادن سنگ آهن در این منطقه، انتظار می‌رود که این منابع به بهبود زیرساخت‌ها و خدمات عمومی منجر شوند. اما واقعیت‌ها نشان می‌دهد که این شهر نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری است.

محمدرضا بابایی، استاندار یزد، در اولین سفر کاری خود به شهرستان بافق، به وضعیت نامناسب مبلمان شهری و طرح‌های ناتمام این شهر گلایه کرد و گفت: "بافق به گونه‌ای است که گویی معدن سنگ آهن ندارد."

او در جلسه هم‌اندیشی و کارگروه توسعه شهرستان، با ابراز نارضایتی از عملکرد شرکت سنگ آهن مرکزی، اظهار داشت که "شهر معدنی باید از نظر ظاهر و مبلمان شهری و همچنین از نظر ساخت و ساز با شهرهای دیگر استان تفاوت داشته باشد."

بابایی همچنین در مورد مرکز آموزشی فراجا بافق تاکید کرد که اولویت آن‌ها تامین اعتبار لازم برای پروژه‌ها و طرح‌های ضروری شهرستان است. وی افزود: "سنگ آهن بافق خیلی بیشتر باید برای شهرستان کار بکند و بازدیدها نشان می‌داد که انگار سنگ آهن بافق هیچ کاری برای شهرستان نکرده است."

احسان خواجه رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، در پاسخ به سوال استاندار درباره عقب‌ماندگی بافق در زمینه مسکن، گفت که بیش از چهار هزار ثبت‌نام‌کننده در بافق وجود دارد و ۱۵۴ واحد در مدت یک سال تحویل متقاضیان داده شده است. اما او دلیل تأخیر در واگذاری واحدها را معارضات موجود و مسائل منابع طبیعی عنوان کرد.

استاندار یزد همچنین از روند ساخت پادگان آموزشی، بیمارستان ۹۶ تختخوابی و طرح نهضت ملی مسکن در بافق بازدید کرد و به زیارت امامزاده عبدالله(ع) و قبور شهدا رفت. این سفر نشان‌دهنده نیاز فوری به اصلاحات و توجه به زیرساخت‌ها در این شهر معدنی است.

انتهای پیام/ م

کد خبر 13294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =