کد خبر 13269
۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷

وزیر اقتصاد کانادا: حمایت از صنعت فولاد کانادا در برابر دامپینگ چینی‌ها

وزیر اقتصاد کانادا: حمایت از صنعت فولاد کانادا در برابر دامپینگ چینی‌ها

کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد کانادا، اخیراً از برنامه‌های دولت برای حمایت از صنایع آلومینیوم و فولاد کشور در برابر محصولات ارزان‌قیمت چینی خبر داد. فریلند در یک مصاحبه مطبوعاتی تصریح کرد: "تمام تلاش ما در راستای محافظت از کارکنان کانادایی این صنعت است."

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد کانادا، اخیراً از برنامه‌های دولت برای حمایت از صنایع آلومینیوم و فولاد کشور در برابر محصولات ارزان‌قیمت چینی خبر داد. فریلند در یک مصاحبه مطبوعاتی تصریح کرد: "تمام تلاش ما در راستای محافظت از کارکنان کانادایی این صنعت است."

او افزود: "تولید مازاد ظرفیت چین و سیاست‌های دامپینگ آن، موجب کاهش موقعیت‌های شغلی در صنعت آلومینیوم و فولاد کانادا شده و به وفور محصولات با کیفیت پایین در بازار ما وجود دارد. مهم‌ترین هدف ما، محافظت از حقوق کارگران است."

به گزارش آهن‌نیوز؛ دولت کانادا در راستای مقابله با این مشکلات، تصمیم به اعمال ۲۵ درصد مالیات بر واردات محصولات آلومینیومی و فولادی چین و تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودروهای الکتریکی گرفته است. فریلند تاکید کرد که این تصمیم به‌منظور مقابله با استانداردهای پایین خودروهای تولید چین و سایر صنایع مرتبط اتخاذ شده است.

در واکنش به این تصمیم، سفارت چین در کانادا اظهارات فریلند را رد کرده و معتقد است که خودروهای الکتریکی تولید چین از استانداردهای قابل‌قبولی برخوردار هستند.

کانادا با سابقه‌ای غنی در تولید فولاد و آلومینیوم، به کیفیت بالا و حمایت از کارگران این صنعت افتخار می‌کند. با این حال، ورود محصولات چینی نه‌تنها کیفیت را تهدید کرده بلکه بر درآمد خانوارهای کارگری نیز تأثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام/ م

کد خبر 13269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =