کد خبر 13230
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد

هند در آستانه اعمال تعرفه موقت / دفاع از فولادسازان در برابر سیل واردات ارزان چین

هند در آستانه اعمال تعرفه موقت / دفاع از فولادسازان در برابر سیل واردات ارزان چین

یک مقام ارشد با آگاهی مستقیم از این موضوع گفت، وزارت فولاد هند از مالیات موقت برای جلوگیری از افزایش واردات فولاد حمایت می کند، زیرا به دنبال محافظت از فولادسازان در برابر افزایش واردات ارزان‌تر چین است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ یک مقام ارشد با آگاهی مستقیم از این موضوع گفت، وزارت فولاد هند از مالیات موقت برای جلوگیری از افزایش واردات فولاد حمایت می کند، زیرا به دنبال محافظت از فولادسازان در برابر افزایش واردات ارزان‌تر چین است.
این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «تکلیف حفاظتی» موقت به محدود کردن واردات چین کمک می کند و روند اعمال این تعرفه به زودی آغاز خواهد شد.

هند، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد خام جهان، در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۴ واردکننده خالص آلیاژ شد و از آن زمان به بعد این روند ادامه داشت و واردات از چین به طور پیوسته افزایش یافت.

واردات تمام شده فولاد هند از چین، بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان، طی ماه های آوریل تا آگوست به بالاترین حد خود در هفت سال گذشته رسید.

دولت نخست وزیر نارندرا مودی تاکنون در برابر درخواست‌ها برای محدود کردن واردات از چین مقاومت کرده است، تا حدی برای اطمینان از عرضه کافی برای پاسخگویی به تقاضای قوی در سریع ترین اقتصاد بزرگ جهان.

این مقام گفت، اما مقامات اکنون بر این باورند که دولت باید برای جلوگیری از سقوط قیمت های داخلی و هرگونه آسیب مالی عمده به تولیدکنندگان فولاد، محدودیت هایی را اعمال کند.

تولیدکنندگان برتر فولاد هند مانند JSW Steel (JSTL.NS)، باز کردن برگه جدید، Tata Steel (TISC.NS)، باز کردن برگه جدید و ArcelorMittal Nippon Steel هند نگرانی‌هایی را در مورد واردات ارزان‌تر فولاد از چین ایجاد کرده‌اند.

رشد سریع اقتصادی و هزینه‌های زیرساختی بالاتر هند را به بزرگترین مصرف‌کننده فولاد جهان تبدیل کرده است زیرا تقاضا در اروپا و ایالات متحده کاهش یافته است.

این مقام گفت که شرکت های فولاد هندی برای سرمایه گذاری و افزایش ظرفیت برای پاسخگویی به تقاضای آینده باید از نظر مالی سالم باشند.

این مقام با رد گزینه افزایش واردات اساسی یا حقوق گمرکی، گفت که این اقدام دو سوم کل واردات فولاد هند از ژاپن و کره جنوبی را به دلیل قراردادهای تجارت آزاد دهلی نو با توکیو و سئول پوشش نخواهد داد. و او تحقیقات ضد دامپینگ علیه چین را رد کرد زیرا حدود یک تا دو سال طول می کشد.

این مقام مسئول گفت: «سریعترین و مؤثرترین راه، وظیفه حفاظتی است. وظیفه حفاظتی یک تعرفه موقت برای محافظت از صنایع داخلی در برابر واردات ارزان تر است.

او گفت که صنعت فولاد با وزارت بازرگانی نامه خواهد نوشت و اقدامات حفاظتی ممکن است طی چهار تا شش ماه انجام شود. این مقام گفت که هند همچنین استانداردهای کیفیت خود را برای محدود کردن واردات فولاد چین تغییر خواهد داد.

چین ظرفیت فولاد مازاد زیادی دارد. تولید فولاد خام پکن در ماه سپتامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت.

به طور جداگانه، این مقام گفت که وزارت فولاد درخواست صنعت برای محدود کردن صادرات سنگ آهن کم عیار، یک عنصر کلیدی فولادسازی را به دلیل ذخایر کافی رد کرده است.

انتهای پیام/ م 

کد خبر 13230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =