کد خبر 13176
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

هفت میلیون دلار قطعه در فولاد هرمزگان بومی‌سازی شد

هفت میلیون دلار قطعه در فولاد هرمزگان بومی‌سازی شد

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه هفت میلیون دلار قطعه، تجهیز و ماده مصرفی از سال گذشته تاکنون در این شرکت بومی‌سازی شده است، گفت: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در این شرکت با رویکرد کاهش انحصار در تامین قطعات خارجی و کاهش وابستگی تامین قطعات به ارز بوده است.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مجید ابوعطیوی روز یکشنبه اظهار کرد: سال گذشته موفق شدیم بیش از چهار میلیون دلار قطعه و تجهیز را در شرکت فولاد هرمزگان بومی‌سازی کنیم و در ۶ ماهه نخست امسال نیز این میزان تاکنون به بیش از سه میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت بومی سازی در صنعت فولاد ادامه داد: تحریم‌ها مانع همکاری کافی تامین‌کنندگان خارجی با شرکت‌های ایرانی شد و بسیاری از شرکت‌های خارجی ارتباط خود را با فولادسازان ایرانی قطع کردند؛ در این شرایط، تولیدکنندگان داخلی مجبور به تامین برخی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود از تجار با هزینه‌هایی بیشتر از قبل شدند و در نهایت افزایش نرخ ارز نیز به‌عنوان یک مولفه مهم در واردات بر پیچیدگی این موضوع اضافه کرد.

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: برای مقابله با این وضعیت، تولیدکنندگان ایرانی راهکارهای جایگزین بهتر از واردات را دنبال کردند که در این زمینه، بهترین راهکار استفاده از ساخت داخل و بومی‌سازی تجهیزات، ماشین‌آلات، قطعات، مواد اولیه و حتی فناوری های روز دنیا بود.

ابوعطیوی توضیح داد: یکی از صنایعی که به عنوان پیشگام در نهضت بومی‌سازی و قطع وابستگی به واردات مطرح شد، صنعت فولاد بود؛ به طوری که تولیدکنندگان این صنعت دست در دست هم با کمک سازندگان و تامین‌کنندگان داخلی، موفق به برطرف شدن بسیاری از نیازهای خود بدون کمک گرفتن از خارجی‌ها و واردات شدند.

وی درخصوص توانمندی بومی‌سازی و دانش فنی این مجموعه برای ساخت داخلی تجهیزات گفت: شرکت فولاد هرمزگان طی چند سال گذشته و همگام با صنعت فولاد کشور، به صورت جدی به مقوله بومی‌سازی و ساخت داخل توجه کرده و توانسته در چند سال گذشته ده‌ها قطعه و تجهیز راهبردی را بومی‌سازی کند و ضمن ارتقای دانش فنی در زمینه مهندسی و ارتباط با شرکت‌های سازنده داخلی طی سال‌های اخیر عملکرد مثبت و قابل قبولی را به ثبت برساند.

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: رویکرد فولاد هرمزگان توسعه توانمندی سازندگان داخلی، رونق اقتصادی کشور و حرکت در راستای توسعه پایدار است که امیدواریم در ادامه بتوانیم بازهم سهم بومی‌سازی را در این شرکت افزایش داده و به صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز از کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/ م

کد خبر 13176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =