کد خبر 12617
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

خشم اصولگرایان از توهین های حامی سرسخت جلیلی به عراقچی

خشم اصولگرایان از توهین های حامی سرسخت جلیلی به عراقچی

تندروی‌های امیرحسین ثابتی، مجری سابق و حامی سرسخت سعید جلیلی بالاخره اصولگرایان و رسانه‌های آنان را هم شاکی کرد و اظهارات او در مخالفت با عباس عراقچی با مخالفت‌هایی از سوی اردوگاه راست مواجه شد.

به گزارش آهن نیوز؛ بهارستانی‌ها روزهای شلوغی را می‌گذرانند، روزهایی که بررسی صلاحیت وزرای کابینه پیشنهادی پزشکیان را در دستور کار خود دارند و چشم‌ها خیره به ساختمان هرمی شکل مجلس است تا ببیند کدام وزرا از فیلتر نمایندگان عبور خواهند کرد.

از قبل پیش بینی می‌شد که برخی وزرا برای کسب رأی اعتماد از مجلس راه سخت و دشورای را در پیش داشته باشند و برای رسیدن به پاستور نیازمند عبور از سد تندروهای مجلس باشند، این پیش‌بینی از دومین روز از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به حقیقت پیوست و تندروها و مخالفان زود دست به کار شدند و در قالب تذکر و اخطار از یک سو و حضور در جایگاه مخالفین برخی کاندیداهای وزارت از سوی دیگر مخالفت‌ها را کلید زدند.

حامی سعید جلیلی به دام افتاد

روز یکشنبه، اما صحن میزبان عباس عراقچی، محمدرضا ظفرقندی و احمد میدری بود، چه چهره‌ای که از قضا در لیستی بودند که حدس زده می‌شد به آسانی صلاحیت شان مورد بررسی قرار نگیرد، مانند آنچه در زمان بررسی برنامه‌های عباس عراقچی رخ داد و دلواپسان برجام به خط شده بودند.
در جریان رسیدگی به صلاحیت عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه، تندروها و حامیان سعید جلیلی و البته مخالفان قطعی برجام، چون امیرحسین ثابتی نماینده تهران و میثم ظهوریان نماینده مشهد پشت تریبون رفتند تا مخالفت با عراقچی را علنی سازند.
اما فارغ از آنچه علیه عراقچی در این نطق‌های مخالفت مطرح شد، اظهارات ثابتی مجری سابق صداوسیما و برخی کلمات مورد استفاده در نطق او حاشیه ساز شد.

سخنان ثابتی از همان دقایق ابتدایی بعد از مطرح شدند با واکنش‌های قابل تامل در فضای مجازی و رسانه‌ای روبرو شد و روز گذشته به رسانه‌های مکتوب هم رسید، آن هم نه از جهت توهین‌هایی که به حسن روحانی و عراقچی و محمد ظریف در نطق مخالفتش داشت، بلکه به دلیل ادعاهایی دروغی که این بار از تریبون صحن علنی مطرح کرد. او حتی پای خود را هم فراتر گذاشت و زمانیکه قصد داشت درباره نظر رهبر انقلاب درباره وزرای پیشنهادی از جمله عراقچی صحبت کند از واژه «یک نفر» استفاده کرد تا واکنش‌ها به این نوع ادبیات و البته ادعاهای دروغینش کلید بخورد، آنهم از درون اردوگاه اصولگرایان.
عصبانیت اصولگرایان و رسانه‌های آنان در حالی اینبار فوران کرده است که این تندروی‌ها و ادعاهای ثابتی و هم طیفی‌های او، اولین بار نیست که مطرح می‌شود، اما گویی این بار، اردوگاه راست تلاش دارد که خط و ربط خود را از آنان جدا کند.

خبرگزاری اصولگرای تسنیم، در واکنش به نطق امیرحسین ثابتی نوشت: «نطق امیرحسین ثابتی، یکی از اولین حضورهای جدی او در اولین مجلسی است که بر صندلی آن تکیه زده است. امّا صرف‌نظر از بحث‌های برجامی و نقدهایی که او نسبت به عباس عراقچی اظهار کرد، جمله‌ای بر زبان آورد که قطعاً یکی از خطاهای بزرگ او در همین ابتدای راه است. ثابتی می‌گوید در مجلس عده‌ای می‌گویند که «یک نفر» گفته است که به عراقچی رای بدهید. او این موضوع را نقد و اشاره می‌کند که رهبر معظم انقلاب نسبت به وزرای پیشنهادی چنین نظری نمی‌دهند. این جمله هم درست است و هم غلط؛ اینکه در تعیین برخی وزرا مانند وزارت اطلاعات (و نه همه‌ی وزرا) از قدیم با رهبر معظم انقلاب مشورتی انجام می‌شود، مسئله‌ی پنهانی نیست؛ و اینکه رهبر معظم انقلاب درباره باقی وزرا اگر هم نظری داشته باشند، معمولاً با کسی مطرح نمی‌کنند و بر مجلس تکلیف کرده‌اند که خودشان بررسی کرده و نظر بدهند، هم امر مسلّمی است.»

انتهای پیام/z

کد خبر 12617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =