کد خبر 12126
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

اعتصاب و اعتراض کارگران فولاد مکزیک بعد از دو ماه پایان یافت

اعتصاب و اعتراض کارگران فولاد مکزیک بعد از دو ماه پایان یافت

اعتصاب کارگران شرکت فولادی و معدنی «آرسلور-میتال» اخیراً مکزیک پس از دوماه با میانجی‌گری دولت و مذاکره با تشکل‌های کارگری پایان یافت.

به گزارش آهن نیوز؛ پس از تلاش‌های دولت مکزیک، اعتراضات و اعتصابات کارگران در کارخانه فولاد بزرگ «آرسلور میتال» این کشور پس از دو ماه پایان یافت. 

یک مقام دولتی در ایالت میچوآکان مکزیک روز جمعه گذشته به رویترز می‌گوید: کارگران مجموعه کارخانجات بزرگ فولادسازی آرسلور میتال در مکزیک به تعطیلی ۵۵ روزه کار در این کارخانه خود در بامداد جمعه (۱۹ جولای) پایان دادند. 

مقامات این کارخانه اعلام کرده بودند که محاصره شرکت توسط کارگران برای‌ عدم عبور و مرور مواد اولیه و خروج تولیدات، غیرقانونی است و با بسیاری از کارگران تسویه حقوق معوق انجام گرفته است. 

طبق تایید مقامات دولتی مکزیک، اتحادیه کارگران معادن و کارخانجات تولید فلزات مکزیک در مذاکرات با مدیریت شرکت آرسلور میتال با انتشار بیانیه‌ای از کارگرانی که همچنان معترض بودند، خواست به توافقات به دست آمده توسط نمایندگان کارگری در مذاکرات و رأی اکثریت هیات مدیره تشکل‌های کارگری احترام بگذارند و فعلا به سر کار بازگردند. 

رویترز نتوانسته هنوز با اتحادیه کارگران معدن و فلزکار مکزیک و یا نمایندگان قانونی آن تماس بگیرد اما فعلا شرکت فولاد مدعی شد که اعتراضات قبل از روز جمعه شامل اعمال خشونت‌آمیز بوده و امنیت کارگران را به خطر انداخته است. 

شرکت در این مدت تاسیس یک شهرک مسکونی برای کارگران و همچنین افزایش متوسط حقوق تا درصد محدودی را پذیرفته بود اما کارگران این شرکت با مقایسه حقوق خود و کارخانجات دولتی فولاد مکزیک، این پیشنهادات را نپذیرفته بودند. 

کارگران وابسته به اتحادیه کارگری این شرکت، از اواسط ماه ژوئن در ابتدای تابستان امسال، در اعتراض به توزیع درصد سهم سود سالانه بین کارگران اعتراض کرده و فعالیت خود را متوقف کرده بودند. 

شرکت Arcelor-Mittal، یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادی و معدنی در جهان و بزرگترین شرکت فولادی-معدنی آمریکای لاتین است که در سال گذشته بیش از ۶۸ میلیارد دلار فروش داشته است. فروشی که ۱۸ میلیارد دلار آن سود بوده و هیچ سهمی بنابر عرف گذشته این کارخانه به کارگران به عنوان پاداش شغلی نرسیده است! 

بر اساس بیانیه این مجموعه، شرکت روز پنجشنبه گزارش داده است که به دلیل اعتصاب دوماهه، بیش از یک میلیون تن تولید محصولات فولادی کشور مکزیک افت داشته است.

منبع: رویترز

انتهای پیام/z

کد خبر 12126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =