کد خبر 12051
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰

آهن نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش ۲۴ درصدی صادرات فولاد چین

افزایش ۲۴ درصدی صادرات فولاد چین

براساس گزارش انجمن فولاد چین (CISA) در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی چین صادرات محصولات خود را ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۵۳.۴ میلیون تن رساندند. 

به گزارش خبرنگار آهن نیوز، براساس گزارش انجمن فولاد چین (CISA) در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی چین صادرات محصولات خود را ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۵۳.۴ میلیون تن رساندند. 

همچنین واردات محصولات فولادی برای ۶ ماه مذکور با ۳.۳ درصد کاهش نسبت به ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۳.۶۲ میلیون تن رسید. واردات سنگ آهن نیز به ۶۱۱.۱۸ میلیون تن رسید که ۶.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

در ماه ژوئن، فولادسازان چینی ۸.۷۴ میلیون تن فولاد صادر کردند که ۹.۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت. میانگین قیمت صادرات ۷۷۲.۶ دلار در تن بود. واردات فولاد در ماه ژوئن نیز با ۹.۷ درصد کاهش به ۵۷۵ هزار تن رسید. میانگین قیمت واردات ۱.۶۱ هزار دلار بوده است.

واردات سنگ آهن چین در ماه گذشته به ۹۷.۶۱ میلیون تن رسید که نسبت به ماه می کاهش ۴.۳ درصدی را ثبت کرد. میانگین قیمت واردات سنگ آهن نیز ۱۰۷.۳ دلار در هر تن بود.

بر اساس گزارش BigMint، انتظار می‌رود صادرات غیرمستقیم فولاد چین در سال ۲۰۲۴ با رشد ۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ به ۱۲۷ میلیون تن برسد. در سال ۲۰۲۳، این رقم ۱۱۶ میلیون تن ( با رشد ۳ درصدی) بود. عوامل حمایتی شامل صادرات بالای خودرو، رشد کشتی‌سازی، انتقال انرژی و تقاضا برای ماشین آلات از روسیه بر این روند تاثیرگذار بود.

 در سال ۲۰۲۳، چین صادرات محصولات فولادی خود را ۳۶.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داد و به ۹۰.۳ میلیون تن رساند. واردات فولاد به چین به ۷.۶۴ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۲۷.۶ درصد کاهش داشت. واردات سنگ آهن  نیز در سال جاری با ۶.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۱.۱۷۹ میلیارد تن رسید.

در سال ۲۰۲۳، چین ۱.۰۱۹ میلیارد تن فولاد تولید کرد که ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. روند نزولی در صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شد.

انتهای پیام/ م

کد خبر 12051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =