کد خبر 11890
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

افزایش ۱۴۵ درصدی سود فخاس

افزایش ۱۴۵ درصدی سود فخاس

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان افزود: در عملکرد مالی که برای سهامداران مهم است، درآمد عملیاتی ۸۷ درصد رشد یافته و سود خالص در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۱۴۵ درصد و حاشیه سود ۸.۶ رشد داشته است.

به گزارش آهن نیوز؛ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مجتمع فولاد خراسان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل هتل نوین پلاس شهر مشهد امروز برگزار شد.

جوان بخت، مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با اشاره به عملکرد حوزه فروش و درآمد فروش تغییرات قیمت، اظهار کرد: میانگین قیمت کشف شده بورس کالای شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد رشد داشته که ناشی از افزایش تولید و فروش است.

وی ادامه داد: در عملکرد فروش و درآمد عملیاتی هم شاهد رشد ۱۰۸ درصدی میلگرد در سه ماهه اول امسال بودیم همچنین درآمد عملیاتی طی این سه ماه امسال نیز ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان افزود: در عملکرد مالی که برای سهامداران مهم است، درآمد عملیاتی ۸۷ درصد رشد یافته و سود خالص در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۱۴۵ درصد و حاشیه سود ۸.۶ رشد داشته است.

وی گفت: علیرغم وضعیت قیمت انرژی که اسفند سال گذشته قیمت برق از ۶۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان در اردیبهشت امسال رسید، اما حاشیه سود نزولی را صعودی کردیم.

جوان بخت در خصوص سرمایه شرکت نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجمع، سود شرکت توزیع نشده و به سود انباشته تبدیل شد و پروژه‌های مختلفی تعریف کردیم که در سال ۱۴۰۲ صعودی شده و رشد بالایی داشت و ناشی از این بود که معاف مالیاتی را گرفتیم.

وی اضافه کرد: حاشیه سود عملیاتی ما ۸.۵ درصد رشد داشت، اما حاشیه سودی که مرحله اول کنسانتره می‌سازد با حاشیه سود سایر مراحل بسیار متفاوت بوده و کنسانتره فولاد شرق را که چند سال بود ۲۰ درصد رشد داشت و برج هشت سال گذشته الحاقیه را گرفته و با تغییر روش ۲۰ درصد رشد دادیم و رشد اصلی شش ماه دوم امسال یک دفعه خود را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان ادامه داد: در گندله سازی نیز پیمانکار آن مشخص شده و تا ۱۸ ماه به بهره‌برداری رسیده و رشد آن به ۳.۴ درصد می‌رسد.

وی همچنین گفت: رشد توسعه زیرسقف اسفنجی نیز از ۱.۶ درصد به ۲.۲ درصد و بریکت سازی ۱.۷ درصد می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان اظهار کرد: در سال مالی ۱۴۰۲ توسط شرکت فولاد خراسان رتبه اول تولید فولاد را کسب کرد.

وی اضافه کرد: افزایش ۳۸ درصدی در نظر تناژ نسبت به سال قبل داشتیم. همچنین خوشبختانه در زمینه فروش ارزی شاهد رشد ۴۸ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم. 

وی اضافه کرد: فولاد خراسان با بیش از ۶۶ درصد رتبه اول فروش سالانه را کسب کرده است.

جوانبخت ادامه داد: اگر بخواهیم خودمان را با رقبا مقایسه کنیم در وهله اول باید رشد را مقایسه کنیم که ما سال گذشته ۳۷ درصد رشد تولید با ظرفیت ثابت داشتیم در حالیکه شرکت‌های دیگر با فاصله زیادی از ما قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در تشریح مقایسه عملکرد سه ماهه شرکت هم گفت: در گندله سازی رشد ۳۰ درصدی و در اسفنجی و شمش هم رشد ۶ درصدی داشته‌ایم. در بحث فروش هم در شمش رشد فروش ۳۸ درصدی و در میلگرد رشد فروش ۵.۵ درصدی داشته‌ایم.

ادامه داد: در فروش داخلی شمش رشد ۱۰ درصد و در میلگرد رشد ۹ درصد را داشتیم و در بحث صادرات در مجموع رشد ۹۷ درصدی را در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ ثبت کردیم. در رشد ریالی شمش هم رشد هفت همت و در ملیگرد ۱۳ همت را داشتیم.

لازم به ذکر است که در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خراسان ۲۷ تومان به ازای هر سهم معادل ۳۲.۷ درصد افزایش تقسیم شد و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار انتخاب شد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/z

کد خبر 11890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =