کد خبر 11638
۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

اعتراض کوبنده بازنشستگان فولاد به قالیباف و اژه ای

اعتراض کوبنده بازنشستگان فولاد به قالیباف و اژه ای

بازنشستگان فولاد طی نامه ای خطاب به روسای مجلس و قوه قضائیه، نسبت به سقف حقوق تعیین شده از سوی صندوق بازنشستگی اعتراض کردند.

به گزارش آهن نیوز؛  متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای
ریاست محترم قوه‌ی قضائیه

سلام

اینجانبان امضاکنندگان این کارزار، از بازنشستگان صنعت فولاد اعم از جانبازان، آزادگان، رزمندگان و کارکنان زحمتکش صنعت خشن و بیماری‌زای فولاد هستیم که در طی جنگ تحمیلی سنگر تولید را رها نکرده و در جریان حمله و بمباران‌های دشمن بعثی به کارخانه، شهدای بسیاری به ملت عزیز ایران و جهت شکوفایی صنعت دوم کشور تقدیم نمودیم.

اکنون در دوران پیری و بازنشستگی در جریان اجرای قانون همسان‌سازی مصوب مجلس به‌عنوان ۴۰ ۳۰ ۳۰ متاسفانه با طرح جدولی از سوی مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، با ارقام و سقف جدولی غیرقانونی و تحقیرآمیز برخلاف نص صریح قانون و مصوبات هیئت محترم وزیران مورد اجحاف و ظلم و بی‌عدالتی در پرداخت قرار گرفته‌ایم.

لذا استدعا داریم با توجه به مصوبه‌ی مجلس محترم در سال ۱۴۰۳ و رساندن حقوق بازنشسته طی سه سال به ۹۰٪ حقوق شاغل همتراز و در پی برداشت ناصواب مدیران صندوق و تفسیر به رای خودسرانه‌ی آنها و گذاشتن سقف حقوقی ظالمانه‌ای که با وجود آن هیچگاه ما بازنشستگان به حق و حقوق اصلی خود که ۹۰٪ شاغل همتراز خواهد بود، نخواهیم رسید؛ زیرا مبنای این سقف ظالمانه از سال ۱۳۹۱ گذاشته و در زمانی بوده که صندوق در ورشکستگی کامل بوده و بعد از آن هیچ وقت مدیران وقت تلاشی برای اصلاح بر نداشتند و همین سقف ظالمانه باعث شد بازنشستگان فولادی که بیشترین کسورات را به دولت‌ها دادند از اکثر صندوق‌ها عقب بیفتند.

تمنا داریم نسبت به رفع اجحاف و ظلم صورت‌گرفته به یاری پیشکسوتان دومین صنعت بزرگ کشور، صنعت فولاد، اقدام نموده و رضایت خاطر این عزیزان زحمتکش جبهه‌های جنگ و نیز تولید را جلب نمایند.

با تشکر
جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد

انتهای پیام/z

کد خبر 11638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =