کد خبر 11615
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

پساب فاضلاب نیشابور جایگزین آب در تولید فولاد می‌شود

پساب فاضلاب نیشابور جایگزین آب در تولید فولاد می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی اعلام کرد: پساب فاضلاب شهر نیشابور جایگزین منابع زیرزمینی در تولید فولاد می شود.

به گزارش آهن نیوز؛ "حسین امامی" با اشاره به قرار داد آبفا با مجتمع فولاد خراسان اعلام کرد: ۲۹۰ میلیون مترمکعب پساب حاصل از تصفیه فاضلاب نیشابور در قبال سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی ساخت مدول دوم تصفیه خانه به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، تکمیل شبکه فاضلاب شهر به طول ۲۸۰کیلومتر و نصب ۵۰ هزار فقره انشعاب فاضلاب برای مدت معین به این واحد تولیدی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح نیاز بالفعل مجتمع فولاد خراسان به آب از طریق تصفیه فاضلاب تامین خواهد شد ،  اقدامات انجام شده سال گذشته در اجرای طرح فاضلاب نیشابور را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد واحد دوم تصفیه‌خانه شهر نیشابور ظرف ۱۸ ماه احداث شود.

مدیر عامل آبفای استان اظهارداشت: پروژه فاضلاب شهر نیشابور سال ۷۲ کلید خورد و تا کنون ۴۱۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در این شهر اجرا شده است.

"امامی" یکی از مهم‌ترین راهبردهای دولت‌ برای افزایش کارآیی شرکت‌های آب و فاضلاب را واگذاری پروژه های‌صنعت آب و فاضلاب به شرکت‌های توانمند عنوان کرد و ادامه داد: ذخیره منابع آب زیرزمینی ، توسعه صنعت‌، اشتغال زایی و حفظ محیط زیست از مزایای واگذاری پساب به بخش خصوصی با اولویت صنعت به جای آب شرب است.

انتهای پیام/z

کد خبر 11615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =