کد خبر 11560
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

چرا ورق کلاف گرم نازک بار مبارکه در بازار نیست؟

چرا ورق کلاف گرم نازک بار مبارکه در بازار نیست؟

کمبود ورق کلاف گرم نازک بار تولید فولاد مبارکه در بازار احساس می‌شود و اگر هم پیدا شود با قیمت بسیاری بالاتر از قیمت بورس کالا و با قیمت کاذب به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، سال ۱۴۰۲  به زعم بسیاری از فعالان بازار آهن و فولاد، سالی بی‌سابقه در رکود بازار بود. کاهش تقاضا به دلیل سیاست‌های انقباضی دولت و رکود ساخت و ساز در مسکن و البته تغییرات نرخ ارزی همه و همه دلیل رکود بازار در سال گذشته بود البته امسال نیز به امتداد سال گذشته در حرکت است و مضاف بر اینکه یک سری سیاست‌های جدید دولت همانند رفع تعهد ارزی و موضوع پیمان سپاری ارزی نیز به مشکلات گذشته اضافه شده است و داستان را پیچیده‌تر از گذشته کرده است.

موارد ذکر شده فوق، تازه بخشی از معضلات بازار آهن است و انحصار بعضی از محصولات و کمبود آن در بازار، رنج دیگری است که امروز بسیاری از بازاریان در تماس با خبرنگار آهن نیوز از آن گلایه کرده‌اند.

 یکی از این محصولات، ورق کلاف گرم نازک بار تولید فولاد مبارکه است که کمبودش در بازار احساس می‌شود و اگر هم پیدا شود با قیمت بسیاری بالاتر از قیمت بورس کالا و با قیمت کاذب به فروش می‌رسد.

یکی از بنگاه‌داران بازار شادآباد تهران، علت این کمبود را سوءمدیریت بورس کالا می‌داند و می‌گوید: مدیریت در عرضه مقاطع تخت بسیار شلخته و بدون منطق است. به طور مثال عرضه‌کننده زمانیکه خریدار نیست، به‌صورت زیاد عرضه می‌کند و زمانیکه خریدار وجود دارد این عرضه را به بهانه عدم تخصیص سهمیه و غیره به حد زیادی کاهش می‌دهد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ کمبود انرژی و قطعی برق در تابستان، تاثیر مستقیمی در تولید مقاطع تخت از سوی تولیدکنندگان دارد اما بازار انحصاری این محصول چرا فقط باید در اختیار یک شرکت بزرگ نیمه دولتی باشد و این سوالی است که در پرونده ویژه‌ای به آن خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/ م

کد خبر 11560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =