کد خبر 11462
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸

افشای ابعاد تکان دهنده از فساد راه یافته به فوتبال ایران

افشای ابعاد تکان دهنده از فساد راه یافته به فوتبال ایران

یک نماینده مجلس گفت: پرونده فساد در فوتبال که از باشگاه مس آغاز شده به باشگاه‌های اصلی و مهم لیگ برتر رسیده است.

به گزارش آهن نیوز؛ ماجراهای فساد در فوتبال ایران ابعاد پیچیده تری به خود گرفته و مشخص نیست چه افرادی را به پایین خواهدکشید. خضریان، نماینده مجلس در خصوص ورود کمیسیون اصل ۹۰ به ماجراهای فوتبال در برنامه میثاقی گفت: رد پای چندین نفر از تیم‌های بزرگ هم به ماجرای پرونده مس باز شده و اتفاقات عجیبی در این سال‌ها رخ داده‌ است.

خضریان گفت: برای مثال بازیکنی خارجی که نهایتا ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته، به ایران آمده و قراردادی ۵۰۰ هزار دلاری بسته، در پایان کار عامدانه به او پول قسط آخر داده نشده و پس از دریافت ۴۰۰ هزار دلار با شکایت ایران را ترک کرده. پس از طرح موضوع در فیفا این بازیکن موفق شده ۶۰۰ هزار دلار دیگر هم بگیرد.

وی افزود: از این پول فقط ۲۰۰ هزار دلار به بازیکن رسیده و الباقی در داخل، بین یک شبکه فساد خرج شده‌است. اینها فجایعی است که موردی هم نبوده و چندین بار رخ داده است.

خضریان گفت: مدیران اصلی فوتبال در حوزه حراست و حفاظت از سلامت فوتبال باید جدیت بیشتری نشان می‌دادند و این گلایه حتما به آنها وارد است.

وی ادامه داد: پرونده پول‌های کثیف در فوتبال ابعاد امنیتی - سیاسی پیدا کرده که ارتباط آن با عناصر ورزشی معاند خارج از کشور کشف شده است.

وی افزود: انتظارمان از فدراسیون فوتبال و آقای تاج این است که در پرونده باشگاه مس رفسنجان مسئولیت‌پذیر باشند و شانه خالی نکنند.

انتهای پیام/z

کد خبر 11462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =