کد خبر 11218
۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در گفت و گو با آهن‌نیوز:

گزارش تحقیق و تفحص مجلس، خط بطلانی بر شایعه‌سازی‌ها علیه اتاق بازرگانی بود

گزارش تحقیق و تفحص مجلس، خط بطلانی بر شایعه‌سازی‌ها علیه اتاق بازرگانی بود

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: با وجود گزارش ارایه شده از عملکرد اتاق ایران به مجلس یازدهم انتظار داریم مجلس جدید و دولت نسبت به عملکرد اتاق بازرگانی خوشبین باشند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ حمیدرضا صالحی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفتگو با آهن‌نیوز با اشاره به اساس عملکرد اتاق بازرگانی ایران به شفاف سازی اظهار کرد: باید دید اعضای جدید کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به گزارش ارایه شده اتاق بازرگانی چه اقدامی می‌کنند. این گزارش مورد تایید مجلس قبلی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اعضای اتاق بازرگانی ایران همواره بر مبنای اساسنامه تاسیس این اتاق به شفاف سازی و ارایه گزارش‌های عملکردی تاکید داشته و در سالهای گذشته نیز این گزارش‌ها را ارایه داده‌اند.

صالحی با اشاره بر اینکه باید به نقش آفرینی و تعیین وظایف اتاق بازرگانی از سوی دولت و مجلس اهمیت داده شود، دامه داد: اعضای اتاق بازرگانی خواهان شفاف سازی هستند ضمن اینکه در تمام دنیا اتاق های بازرگانی در کنار دولت ها بوده و در فضای اقتصاد آزاد به ایجاد ظرفیت های اقتصادی پرداخته‌اند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: شناسایی اهلیت متقاضیان در واگذاری های بخش دولتی به خصوصی یکی از مواردی است که می‌توان از اتاق بازرگانی انتظار داشت. اتاق می‌تواند در کنار دولت به افزایش اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کمک کند.

لازم به یادآوری است که گزارش تحقیق و تفحص از اتاق ایران در صحن علنی مجلس یازدهم قرائت شد تا عملاً خط بطلانی بر شایعه‌سازی‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی باشد که طی چند سال اخیر از سوی برخی افراد و گروه‌ها علیه پارلمان بخش خصوصی مطرح شده بود.

پیش‌تر اتاق ایران از طریق چندین اطلاعیه به برخی ادعاهای بی‌پایه و اساس در مورد عملکرد مالی اتاق ایران، پاسخ روشن و همراه با مستندات داده بود اما این بار گزارش تحقیق و تفحص مجلس نشان داد، ادعاهایی نظیر مفقود شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومانی یا هر نوع سو استفاده مالی از اساس بی‌پایه بوده و چنین نسبت‌هایی به نهاد بخش خصوصی نارواست.

انتهای پیام/ م

کد خبر 11218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =