کد خبر 11078
۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

حسینی با عملکرد مثبت از فولاد کاوه جنوب کیش رفت

حسینی با عملکرد مثبت از فولاد کاوه جنوب کیش رفت

سید عباس حسینی حدود ۱۷ ماه مدیریت کرد که عملکردش نسبتاً خوب بود به طوریکه بهبود درآمد عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۲ به نسبت مشابه سال‌های قبل مثبت و حتی در برخی از ماه‌های سال ۱۴۰۲ فروشی را تجربه کرد که در دو سال گذشته بی‌سابقه بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، "جواد حاتمی" به عنوان مدیرعامل جدید و عضو هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش منصوب شد.

 جواد حاتمی؛ مهندس صنایع، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و دارای دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب و کار است و آخرین سمت‌های او، عضویت هیات مدیره پتروشیمی خارک و مشاور سرمایه‌گذاری هلدینگ صبا انرژی است.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از شرکت‌های زیر نظر بنیاد مستضعفان است که با نظارت هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس ادراه می‌شود. شرکت کاوه، علاوه بر بیلت که بخش زیادی از سبد صادراتی این شرکت را شامل می‌شود، آهن اسفنجی نیز تولید می‌کند.

نگاهی کوتاه و مختصر به عملکرد فولاد کاوه در دوران حسینی

سیدعباس حسینی آذرماه سال ۱۴۰۱ به مجتمع کاوه جنوب کیش آمد و جایگزین علی دهاقین شد. حسینی از مدیران ارشد هلدینگ کاوه پارس و سوابقی همچون، مدیریت عاملی شرکت­‌های سیمان تهران، سیمان پیوند گلستان و آلومنیوم کاوه مسجد سلیمان را در کارنامه مدیریتی خود داشت که در دوره مدیریت فتاح، رئیس سابق بنیاد مستضعفان به این مجتمع آمد و در این شرکت حدود 17 ماه مدیریت کرد که عملکردش نسبتاً خوب بود به طوریکه بهبود درآمد عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۲ به نسبت مشابه سال‌های قبل مثبت بود و حتی در برخی از ماه‌های سال ۱۴۰۲ فروشی را تجربه کرد که در دو سال گذشته بی‌سابقه بود.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در دوران مدیریت حسینی، با ثبت حاشیه سود خالص ۳۰ درصدی در تابستان ۱۴۰۲ نشان داد که ۱۴ درصد به نسبت متوسط این معیار در فصل‌های دو سال گذشته رشد داشته و حتی نسبت به حاشیه سود خالص تابستان سال قبل با رشد ۱۵ درصدی مواجه بود.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش تا انتهای آبان ماه سال گذشته به درآمد عملیاتی ۲۴ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومانی رسید. درآمد هشت ماهه سال ۱۴۰۲ کاوه ۹ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان از مدت مشابه در سال قبل بیشتر بود. کاوه در تابستان ۱۴۰۲ با حاشیه سود خالص فصلی ۳۰ درصدی خود عملکردی خاص در صورت‌های مالی خود به ثبت رساند.

راه‌اندازی سامانه پیچیده «جبران ساز توان راکتیو» توسط متخصصان SKS بدون حضور خارجی‌ها یکی دیگر از دستاوردهای حسینی در دوران مدیریتش در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بود. بهره برداری از کوره های قوس الکتریکی در کارخانه فولادسازی، بدون بهره گیری از سامانه پیشرفته جبران ساز توان راکتیو (SVC) امکان پذیر نیست؛ همچنین در صورت نبود این سامانه، برقراری کیفیت برق در سایر نواحی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد که شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، با بهره گیری از این سامانه توانست چالش‌های این بخش را برطرف کند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ تغییر مدیریتی و اختلاف سلایق فکری و سیاسی عمده دلایل تغییرات مدیران در سطح کشور است که ظواهر نشان می‌دهد با تغییر مدیران جدید در بنیاد مستضعفان، این تغییرات شکل گرفته است. به هر حال دیگر حسینی جایش را به جواد حاتمی داده است باید دید عملکرد حاتمی در این شرکت فولادی چگونه خواهد بود... 

انتهای پیام/ م

کد خبر 11078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =