کد خبر 10546
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

دربی ۷۴ بازی مرگ و زندگی برای مورایس

دربی ۷۴ بازی مرگ و زندگی برای مورایس

نبردی که اگر با نتیجه مطلوبی برای طلایی پوشان اصفهانی به پایان نرسد ممکن است به قطع همکاری مورایس با سپاهان بینجامد. بر این اساس سرمربی پرتغالی سپاهان چاره جز پیروزی در دوئل مقابل محمد ربیعی ندارد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ نبردی که اگر با نتیجه مطلوبی برای طلایی پوشان اصفهانی به پایان نرسد ممکن است به قطع همکاری مورایس با سپاهان بینجامد. بر این اساس سرمربی پرتغالی سپاهان چاره جز پیروزی در دوئل مقابل محمد ربیعی ندارد. سپاهان در لیگ بیست‌وسوم طوری بسته شد که بسیاری از اهالی فوتبال فکر می‌کردند این تیم شانس نخست قهرمانی است اما رفته رفته شرایط تغییر کرد و حالا اوضاع زردپوشان اصفهانی اصلا خوب نیست. ژوزه مورایس هم در هفته‌های اخیر ترجیح داده پاسخی به انتقادات ندهد و کار خود را دنبال کند. مشخص نیست سرمربی پرتغالی تا چه زمانی قصد دارد سکوت کند و جواب پرسش‌های ایجادشده را ندهد اما روند سپاهان هم به شکلی نیست که کسی به بهبود آن امید داشته باشد و باید قبول کرد زردپوشان از کورس قهرمانی خارج‌شده‌اند. سپاهانی‌ها پیش از بازی با آلومینیوم اراک هم باخت در لیگ برتر را برابر ملوان تجربه کرده بودند اما تیم مجتبی حسینی، آغازکننده بحران برای شاگردان ژوزه مورایس بود. سپاهان در هفته چهاردهم لیگ برتر برابر اراکی‌ها با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و پس از آن به ترتیب برابر شمس‌آذر قزوین، الهلال عربستان، استقلال تهران و پیکان تهران بازنده از زمین خارج شد. سپاهان پس‌ازاین پنج شکست، برابر فولاد و گل‌گهر به پیروزی رسید اما بازهم به تنظیمات کارخانه برگشت و تساوی برابر تراکتور و نساجی و شکست مقابل نفت آبادان، رسما آن‌ها را از کورس قهرمانی خارج کرد. در این نتایج سینوسی رقم ژوزه مورایس به عنوان مرد اول نیمکت سپاهان، مسئولیت پاسخگویی به انتقادها را برعهده دارد.

در تمام لیگ‌های برتر فوتبال جهان، فردی که برابر خبرنگاران قرار می‌گیرد و در مورد مسائل فنی صحبت می‌کند سرمربی تیم است اما مورایس علاقه‌ ندارد به این موضوعات بپردازد و هر بار با ترفندهای خاص خود از پاسخ دادن به ابهامات فرار می‌کند. سایر بازی‌های سپاهان را کنار می‌گذاریم، تیمی که می‌خواهد برای قهرمانی بجنگد باید برابر نفت آبادان قعر جدولی و پیکانی که برای سایر مدعیان مشکل‌ساز نبوده، شکست بخورد؟ سپاهان دقیقا همان تیم کهکشانی لیگ برتر است اما نتایج اخیر در حد جرقه‌ای در وسط منظومه شمسی است. با این شرایط اهمیت بازی امروز با ذوب‌آهن بیشتر مشخص می‌شود. جدالی که اگر به سود زردپوشان اصفهان تمام نشود احتمالا باید پس از پاکو خمس شاهد جدایی ژوزه مورایس هم باشیم. مربی کارنامه داری که در دو فصل حضورش بروی نیمکت سپاهان هنوز نتوانسته جامی به هواداران این تیم هدیه دهد و تیمش از شانس بسیار کمی برای قهرمانی در لیگ برتر برخوردار است. در جام حذفی هم مسیر پیش روی سپاهان چندان آسان نبوده و آن‌ها باید با تیم‌های گردن‌کلفتی روبرو شوند. پس تنها راه فرار مورایس از وضعیت بغرنجی که در آن گرفتارشده بازگشت به روند موفقیت‌آمیز و از پیش برداشتن رقیبان، یکی پس از دیگری خواهد بود. حریفانی که از لغزش‌های این تیم نهایت استفاده را برده و فاصله‌ای معنادار میان خودشان و سپاهان ایجاد کرده‌اند. فاصله‌ای که جبران آن تنها به بخت و اقبال بلند نیاز دارد و البته بیدار شدن شاگردان مورایس از این خواب طولانی و عمیق.

انتهای پیام/

کد خبر 10546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =