کد خبر 9596
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

ایجاد چند هزار شغل با اجرای پروژه های معدنی در کردستان

ایجاد چند هزار شغل با اجرای پروژه های معدنی در کردستان

استاندار کردستان گفت: پروژه‌های کلانی در شهرستان قروه در حال اجراست که با اتمام این طرح‌ها، به زودی چندین هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنعت و معدن ایجاد می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه پنجشنبه بعد از پایان سفر به شهرستان قروه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه اقتصادی با سرمایه‌گذاری‌های کلانی که ایمیدرو در حوزه معدن قروه انجام می دهد و بخش خصوصی که در حال احیای کارخانه زاگرس( زنجیره فولاد) است، اشتغال زیادی برای مردم منطقه ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه های معدنی و صنعتی در شهرستان قروه، در آینده به شدت نیاز به تامین نیروی کار از جاهای دیگر خواهیم بود.

استاندار کردستان یادآور شد: پروژه کلان انتقال آب از سد قوچم به قروه و دهگلان جزو مصوبات رئیس جمهور است که ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که در حال اجراست.

زارعی کوشا اضافه کرد: با تعامل خیلی خوبی که با وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه داریم، امیدواریم سال آینده این طرح به بهره برداری برسد و دغدغه تامین آب قروه و دهگلان تا افق ۱۴۲۵ برطرف شود.

وی افزود: سفر امروز به شهرستان قروه ۵۱ مصوبه داشت که با دستگاه‌ها هماهنگی شد و برخی از آنها اجرایی است و برخی هم به اولویت بندی در کمیته برنامه ریزی و شورای برنامه ریزی و اعتبارات سال آینده برمی گردد که اجرایی خواهد شد.

استاندار کردستان یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به کردستان، شهرستان قروه ۲۵ هزار میلیارد ریال مصوبه اختصاصی داشت که در حوزه های مختلف تخصیص می یابد.

زارعی کوشا با بیان اینکه ظرفیت خیلی خوبی هم در حوزه اقتصادی و زیربنایی قروه وجود دارد، ادامه داد: راه اندازی ایستگاه راه آهن در قروه به جد در حال انجام است و به دلیل برودت هوا در چند اخیر، امکان بتن ریزی وجود نداشت اما تا ۲ ماه آینده سکوی مسافربری در قروه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 9596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =