کد خبر 8913
۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

تقاضای بیش از ۳ برابری برای تختال/ معامله شمش در کانال ۱۸ هزار تومان

تقاضای بیش از ۳ برابری برای تختال/ معامله شمش در کانال ۱۸ هزار تومان

در جریان معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا پس از حذف کامل آهن اسفنجی بریکت و در مجموع ریزش ۳۰/۷ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۲۴۶ هزار و ۴۲۵ تن با میزان تقاضای ۲۸۶ هزار و ۶۰۵ تن به فروش رفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اهن‌نیوز، در جریان معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا از مجموع حجم ۳۵۶ هزار و ۵۰۰ تن کالا شامل: شمش بلوم، تختال C، ورق رنگی، ورق سرد B، ورق گالوانیزه G، گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی بریکت پس از حذف کامل آهن اسفنجی بریکت و در مجموع ۳۰/۷ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۲۴۶ هزار و ۴۲۵ تن با میزان تقاضای ۲۸۶ هزار و ۶۰۵ تن به فروش رفت. 

در این میان از عرضه ۲۳۰ هزار و ۵۵ تن محصول شمش با نرخ پایه ۱۸ هزار و ۸۹۰ تومان با حذف ۳۰/۲ درصد محصولات حجمی به مقدار ۱۶۰ هزار و ۴۲۵ تن با میزان تقاضای ۱۴۹ هزار و ۶۵۵ تنی به فروش رفت. 

میانگین نرخ معاملاتی ثبت شده برای محصول نیز در انتهای معاملات فقط ۰/۳ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه داشت و با قیمت ۱۸ هزار و ۶۴۷ تومان به فروش رفت. پایین‌ترین نرخ معامله شده این محصول ۱۷ هزار و ۷۹۰ تومان مربوط به فولاد زرند ایرانیان برای گرید شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۵SP و بالاترین نرخ ۱۸ هزار و ۹۷۹ تومان مربوط به همین گرید است.

نکته قابل توجه امروز در معامله ورق‌ها نیز مربوط به ورق گالوانیزه G بود که پس از ماه‌ها رکود در فروش امروز با تقاضای نسبتا خوبی مواجه شد و نرخ ایه آن با ۰/۴ افازیش نسبت به نرخ پایه با قیمت ۴۰ هزار و ۷۴۶ تومان بدون ارزش افزوده به فروش رفت.

ورق رنگی و سرد B نیز با حجم و نرخ پایه تعیین شده در اطلاعیه عرضه به طور کامل با میزان تقاضای نه چندان بالایی به فروش رفت.

تختال C نیز با حجم عرضه ۳۰ هزار تن با میزان تقاضای بیش از ۳ برابری به میزان ۱۰۲ هزار تن مواجه شده و در نهایت با به دنبال رقابت ایجاد شده نرخ پایه آن با ۱۰/۴ درصد افزایش به قیمت ۲۲ هزار و ۳۱۰ تومن به فروش رفت.
آهن اسفنجی بریکت عرضه شده نیز به دلیل نبود تقاضا از تابلوی معاملات حذف شد.

تقاضای بیش از ۳ برابری برای تختال/ معامله شمش در ثبات قیمتی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =