کد خبر 10878
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

فاز دوم فولاد بافت با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن افتتاح می‌شود

فاز دوم فولاد بافت با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن افتتاح می‌شود

سیاست اصلی اقتصاد و صنعت هر کشور، براساس اشتغال‌زایی و به تبع آن افزایش تولید و رونق اقتصادی است. در راستای رسیدن به این مهم، شرکت‌های مادر نقش بسیار کلیدی و مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ سیاست اصلی اقتصاد و صنعت هر کشور، براساس اشتغال‌زایی و به تبع آن افزایش تولید و رونق اقتصادی است. در راستای رسیدن به این مهم، شرکت‌های مادر نقش بسیار کلیدی و مهمی ایفا می‌کنند.

شرکت احیاء استیل فولاد بافت، یکی از ۷ شرکت برتر فولادی کشور در طرح ملی فولاد است. این طرح ملی در سال ۱۳۶۸ و در راستای تصمیمات کلان دولت در زمینه زنجیره فولاد، در ۷ منطقه از کشور راه‎اندازی شد.

تولیدات شرکت فولاد بافت

تولیدات این شرکت شامل آهن اسفنجی است. آهن اسفنجی محصولی واسطه‌ای محسوب می‌شود که به‌عنوان ماده اولیه در کارخانه‌های شمش آهن مصرف دارد.

تولیدات شرکت فولاد بافت، در ۲ فاز قابل‌اجرا هستند که فاز دوم آن در روزهای گذشته افتتاح شد. در طرح اول با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و براساس فناوری احیای مستقیم ایرانیزه شده PERED، موفق به کسب ارزشی بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون یورو شده است.

در طول سال‌های فعالیت این شرکت فولادی، دست‌کم صدها نیروی جوان به‌طور مستقیم و صدها نیرو به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند. شرکت فولاد بافت نه‌تن‌ها توانسته به ظرفیت اسمی خود برسد، که موفق به تولید بیش از ۴% حجم تعیین‎شده هم شده است.

فاز دوم فولاد بافت

به‌زودی فاز دوم تولیدات فولاد بافت راه‌اندازی خواهد شد. تولیدات این فاز نیز، مطابق با فاز یک متمرکز بر تولید آهن اسفنجی بوده و ظرفیتی معادل ۸۰۰ هزار تن برای آن در نظر گرفته شده است.

عملیات اجرایی فاز ۲ از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده و همان‌طور که برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌داد، بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه فولاد در ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۳ شروع شد. مبلغ سرمایه‌گذاری فاز دوم، ۴ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

این شرکت بزرگ فولادی، در فاز نخست خود توانست رونق ویژه‌ای به اقتصاد و تولید کشور داده و چند صد جوان را مشغول به کار کند. راه‌اندازی کامل فاز دو نیز، می‌تواند تحول ویژه‌ای در پیشرفت و توسعه صنعتی کشور ایجاد کرده و به رفع نابرابری و محرومیت‌های شغلی و مالی در کشور، به‌خصوص در شهر محل احداث، شهرستان بافت استان کرمان کمک قابل‌توجهی کند.

سخن پایانی

شرکت فولاد بافت کرمان، یکی از ۷ شرکت ملی فولاد ایران به سرمایه‌گذاری هلدینگ ماهان، به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی گردشگری است. این پروژه عظیم در سال ۱۳۹۶ در زمینی بالغ‌بر ۶۱۲ هکتار در شهر بافت کرمان احداث شد و در طول فعالیت خود توانست ۴% بیش از ظرفیت اسمی ۸۰۰ هزار تنی خود تولید کند.

فاز جدید تولیدات این شرکت، در زمینه آهن اسفنجی به‌زودی در نزدیکی محل قبلی راه‌اندازی خواهد شد. فعالیت عظیم این شرکت در زمینه فولاد، قدمی محکم و روبه‌جلو برای خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک است.

انتهای پیام/ م

کد خبر 10878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =